انجمن کتابداری شاخه خوزستان میزبان سعید رضایی شریف آبادی شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام انجمن کتابداری شاخه خوزستان، روز سه شنبه، 28 شهریور ماه، این انجمن و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان رضایی شریف آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا و عضو هیات مدیره انجمن کتابداری ایران بودند.

این جلسه ساعت 15:30 در محل تالار دکتر پاک سرشت دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور اساتید گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری شاخه خوزستان و جمعی از دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد. 

در ابتدای جلسه بیگدلی، مدیرگروه علم اطلاعات و دانش شناسی و رئیس انجمن کتابداری شاخه خوزستان ضمن خوشامد گویی به معرفی رضایی شریف آبادی پرداخت. 

در ادامه رضایی شریف آبادی اهداف، ساختار و تاریخچه انجمن کتابداری ایران از زمان قبل از انقلاب تا حال حاضر را بیان نمود و اضافه کرد که انجمن کتابداری ایران یکی از 360 انجمن علمی دارای مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ایشان نقش انجمن های علمی در حرکت علمی و توسعه کشور را پر رنگ توصیف نمود و بر اثرگذاری اساتید، دانشجویان و اعضا در پیشبرد اهداف علمی انجمن کتابداری تاکید کرد.

او سخنرانی با عنوان "کنگره سوم انجمن کتابداری ایران: میراث مکتوب و میراث دیجیتال" ایراد کرد.

وی همچنین اظهار داشت با توجه به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز تنها قطب علمی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در کشور است، انجمن شاخه خوزستان با استفاده از پتانسیل و توان بالای اساتید این گروه می تواند نقش فعالی نه تنها در سطح استانی بلکه در سطح ملی در کشور داشته باشد.

رضایی شریف آبادی از دانشجویان تمام مقاطع و کتابداران خواست که با عضویت در انجمن کتابداری شاخه خوزستان در توسعه فعالیت های آن مشارکت نمایند.

فرج پهلو و عصاره از اعضای هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی سخنرانی کردند و ضمن تشکر از حضور رضایی شریف آبادی در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه بر تلاش بیشتر دانشجویان کتابداری در ارتباط با انجمن علمی کتابداری نیز تاکید کردند.

جلسه در ساعت 17 خاتمه یافت.