کد خبر: 32141
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 23 آذر 1396 - 22:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دو میلیون و نهصد هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های تخصصی استان قم وجود دارد

منبع : لیزنا
دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف علمی به همت این مجمع گفت: اکنون در کتابخانه‌های تخصصی استان نزدیک به دو میلیون و 900 هزار جلد کتاب وجود دارد که در اختیار عموم پژوهشگران قرار داده می‌شود.
دو میلیون و نهصد هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های تخصصی استان قم وجود دارد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مکتا، محمدمهدی شجاعی پیش از ظهر امروز در همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم که در سالن همایش شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در آموزه‌های دینی اسلام تصریح کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را در فرهنگ جامعه بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها در شهرهای دینی توسعه قابل توجهی داشتند، اضافه کرد: کتابخانه‌های برجسته کنونی در قم در کنار حوزه‌های علمیه ایجاد شده است و مراکز علمی و پژوهشی نیز به توسعه و تجهیز این کتابخانه‌ها افزوده است.

دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم با بیان اینکه کتابداران کتابخانه‌های تخصصی استان قم مسیر پژوهش را برای پژوهشگران هموار می‌کنند، تصریح کرد: در کتابخانه‌های تخصصی آخرین منابع مرتبط با عرصه‌های پژوهشی در اختیار محققان و پژوهشگران قرار داده می‌شود.

وی بیان کرد: مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم کار خود را از سال 93 آغاز و در سال گذشته نیز نخستین نشست رسمی خود را برگزا کرده و آیین‌نامه مورد نیاز را به تصویب رسانده است.

شجاعی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف علمی توسط مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم عنوان کرد: اکنون در کتابخانه‌های تخصصی استان نزدیک به دو میلیون و 900 هزار جلد کتاب وجود دارد که در اختیار عموم پژوهشگران قرار داده می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی استانی و ملی در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های کتابخانه‌های تخصصی استان قم تاکید کرد و گفت: تا کنون شخصیت‌های حوزوی و بزرگان حوزه حمایت‌های بسیاری از این مجمع داشته‌اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: