کد خبر: 37242
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مهر 1397 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

حضور آنلاین مرکز ملی شاپا در نشست روسای مراکز ملی ISSN

منبع : اداره کل پردازش و سازماندهی مرکز ملی شاپا
چهل و سومین نشست روسای مراکز ملی ISSN  در کتابخانه کنگره آمریکا برگزار شد.
حضور آنلاین مرکز ملی شاپا در نشست روسای مراکز ملی ISSN

 به گزارش لیزنا، چهل و سومین نشست روسای مراکز ملی ISSN  از تاریخ 18 تا 21 سپتامبر در کتابخانه کنگره آمریکا برگزار شد. بیش از بیست مرکز ملی از جمله مراکز ملی ژاپن ، سوئد، آلمان، فرانسه، پاناما، اسپانیا، برزیل، مصر، اسلوانیا، اندونزی، رومانی، هلند، دانمارک، چین، چک ، اسلواکی، نپال و آمریکا شرکت داشتند. حمیده معماری، نماینده مرکز ملی شاپای ایران نیز به صورت آنلاین و از راه دور در این نشست حضور یافت.

در ابتدا  مباحث و دستاوردهای چهل و دومین نشست ISSN  که در سال 2017  در رباط برگزار شده بود مرور شد.شایان ذکر است که  نشست رباط با حضور چهل و شش شرکت‌کننده حاضر (دو شرکت‌کننده از ایران)  و شش شرکت‌کننده آنلاین برگزار شده و در آن  درباره امکانات پورتال و اکسترانت جدید، همچنین کیفیت داده های ISSN، ROAD و CIDEMIS بحث و تبادل نظر شد.

مرکز بین‌المللی ISSN  نیز به ارائه گزارش درباره مهم ترین فعالیتهای این مرکز در  سال  2017 و 2018 پرداخت. بارگذاری پورتال و اکسترانت جدید ISSN در ژانویه و کامل شدن این بارگذاری در جولای 2018، ویرایش پنجم ISO 3297، پیوستن پاناما به شبکه ISSN، تفاهم نامه جدید میان شبکه بین‌المللی ISSN و ISo برای راه اندازی سرویس ETAS ،‌ افزوده شدن موضوع به رکوردهای جدید پورتال ISSN، برگزاری مجمع عمومی و انتخاب اعضای مجمع عمومی در آوریل 2018 و نیز تفاهم‌نامه جدید کاری که توسط مجمع عمومی تنظیم شده و  بررسی نتیجه آخرین تحقیق انجام شده در رابطه با کاربران ISSN توسط مرکز بین‌المللی ISSN  از اهم فعالیتهای این مرکز بودند که گزارش مفصلی درباره آن ارائه شد.

مراکز ملی مصر، ایالات متحده و کرواسی نیز به ارائه گزارش فعالیتهای خود پرداختند. موضوع ناشران بین‌المللی و نحوه ثبت ISSN  برای ایشان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همزمان با برگزاری نشست چهل و سوم، دو کارگاه تخصصی  برگزار شد. کارگاه اول  در باره  تغییرات عنوان نشریات و تغییراتی که مشمول دریافت شماره ISSN  جدید می‌شوند  و  کارگاه دوم درباره آموزش نحوه استفاده از پورتال جدید ISSN بود. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: