برگزاری هفتمین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری ـ شاخه فارس/ بازدید از کتابخانه حافظیه شیراز

 

به گزارش لیزنا، هفتمین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع سانی ایران ـ شاخه فارس روز پنجشنبه 3 آبان ماه 1397 رأس ساعت 11 صبح با حضور اعضای هیئت مدیره در کتابخانه عمومی حافظیه شیراز برگزار شد.

در این جلسه ضمن مرور برنامه های هفته کتاب انجمن، برنامه ها نهایی شد و کادر اجرایی هر کدام از برنامه ها مشخص شدند. همچنین برنامه اولیه نهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی منطقه جنوب کشور با عنوان "باز تعریف نقش کتابخانه ها در جامعه معاصر" در 22 آذرماه 1397 به مناسبت هفته پژوهش و برگزاری چند فعالیت جانبی در حاشیه این نشست مورد بررسی و تصویب هیئت مدیره قرار گرفت.

همچنین مقرر شد در این نشست از پژوهشگران برتر در چهار گروه: اعضای هیئت علمی، شاغلین تحقیقاتی (کتابداران)، دانش آموختگان و دانشجویان رشته از سوی انجمن تقدیر به عمل آید.

پس از اتمام جلسه، اعضای هیئت مدیره از کتابخانه عمومی حافظیه شیراز بازدید کردند. این کتابخانه در آرامگاه حافظ قرار دارد و خدمات خود را به تمامی علاقمندان ارائه می دهد. کتابخانه مذکور دارای مجموعه ای بالغ بر 17000 جلد کتاب است که به علت دارا بودن نسخ خطی و نفیس، دیوان های مختلف حضرت حافظ و همچنین کتاب هایی در مورد این شاعر نامدار مجموعه ای منحصر به فرد در کل کشور محسوب میشود.

بخش عربی مجموعه که اهدایی مرحوم کاظمی شیرازی است نیز با 2500 نسخه مجموعه ای منحصر به فرد و مورد توجه پژوهشگران و علاقمندان است. این کتابخانه علاوه بر استفاده از سوی عموم به ویژه حافظ دوستان، مورد استفاده پژوهشگران حوزه ادبیات به ویژه حافظ شناسان است.