برگزیدگان سومین دوره جوایز ملی انجمن علمی کتابداری معرفی شدند

به گزارش لیزنا، در این مراسم، از برگزیدگان با اهدای تندیس، لوح تقدیر و سکه تقدیر شد و در حاشیه اختتامیه چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، مراسم سومین دوره اهدای جوایز ملی انجمن برگزار شد.

 دکتر محمد زره‌ساز، دبیر کمیته علمی جوایز ملی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با ارائه گزارشی از روند داوری آثار، برگزیدگان را معرفی کرد. بر این اساس، برگزیدگان سومین دوره جوایز ملی به شرح زیر معرفی شدند:

از بین 24 اثر دریافتی برای جایزه دکتر عباس حری، مقاله به زبان انگلیسی اثر مرضیه سیامک، علیرضا اسفندیاری مقدم و تیبور کولاتی با عنوان « Using the Information Literacy Model for Information Literacy Instruction: A Case Study» با امتیاز 243، به عنوان اثر با بالاترین امتیاز و شایسته تقدیر معرفی شد. این مقاله در سال 2016 در جلد ششم و شماره دوم نشریه Journal of Information & System Managment منتشر شده است. در این بخش اثری جایزه ملی دریافت نکرد. داوران این بخش بهار رهادوست، دکتر ابراهیم افشار و دکتر نجلا حریری بودند.

از بین 9 اثر دریافتی برای جایزه دکتر نورالله مرادی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد با عنوان «تحلیل آیین نامه‌های ارزشیابی اسناد با تاکید بر امحا اوراق در مراکز آرشیوی ایران و سایر کشورها» با امتیاز 275 واجد دریافت جایزه ملی معرفی شد. این جایزه به خانم خانم الهام جلالی فراهانی اهدا شد. این پایان‌نامه در دانشگاه الزهرا به راهنمایی خانم دکتر زویا آبام و مشاوره غلامرضا عزیزی تدوین شده است. داوران این بخش دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی، دکتر ابوالفضل حسن‌آبادی و رضا فراستی بودند.

همچنین از بین 22 اثر دریافتی برای جایزه ملی پوری سلطانی، طرح پژوهشی با عنوان «ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺎرك اﯾﺮان:  ﻓﺮﻣﺖ ﮐﺘﺎﺑﺸﻨﺎﺧﺘﯽ» با امتیاز 276 واجد دریافت جایزه ملی معرفی شد. این جایزه به مجری این طرح خانم دکتر سعیده اکبری داریان و ده نفر از همکاران طرح اهدا شد. داوران این بخش حمیدرضا جمالی مهموئی، مهدی علیپور حافظی و ابراهیم عمرانی بودند.