تکتاب در نمایشگاه کتاب

در معرفی تکتاب آمده است: امروزه شاید با زیاد شدن فایل‌های الکترونیکی کتاب‌ها و فرمت‌های مختلف با مشکلات عدیده‌ای به ویژه در مدیریت و بازیابی و استفاده از آنها در کامپیوتر، تبلت یا گوشی‌های تلفن همراه خود مواجه شده‌اید. اینکه کتابی را چقدر مطالعه کرده‌اید، جه یادداشت‌هایی در مطالعه آن کتاب‌ها لازم داشتید و ثبت کرده‌اید و مسائل متعدد دیگر، از جمله مباحثی هستند که اکنون تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی شما شده‌اند. افزون بر همه این موارد، قیمت کتاب‌ها به ویژه در شرایط کنونی افزایش زیادی یافته‌اند و خیلی وقت‌ها توان تهیه آنها با مشکلات اقتصادی موجود برای خیلی از ما وجود ندارد.

امروزه کتاب‌خوان‌ها و سامانه‌های متعددی ایجاد شده‌اند که تلاش دارند امکان مقابله با این مشکلات را برای ما فراهم کنند. با این وجود همچنان مشکلات متعددی چون عدم تناسب قیمت کتاب‌های الکترونیکی با توان خرید بسیاری از ما وجود دارند. خاطرم هست تعداد زیادی از افرادی که در یک مسابقه کتابخوانی در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده‌اند، این موضوع را مطرح می‌کردند که دیگر نیازی به این کتاب ندارند. به بیانی دیگر افراد با تعداد زیادی از فایل‌های متعدد کتاب در ابزارهای شخصی خود مواجه هستند که دیگر نیازی به آنها ندارند ولی به علت اینکه هزینه تهیه آنها را پرداخته‌اند، تمایلی به دورانداختن آنها ندارند.

سامانه امانت و خرید کتاب الکترونیکی «تکتاب» برای پاسخگویی به این مسائل و نیازها سازوکار خلاقانه و جدیدی ارائه کرده است که افراد با هزینه بسیار ناچیزی بتوانند به یک کتاب الکترونیکی یا بخشی از آن برای مدت مشخصی دسترسی داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا با مشکلات متعدد در نگهداری طولانی مدت از فایل‌هایمان نداشته باشیم، صرفه اقتصادی عالی برای تهیه و استفاده از کتاب‌های الکترونیکی داشته باشیم، دسترسی مدیریت شده به یادداشت‌هایمان در کتاب‌هایی که تهیه کرده‌ایم و غیره. تکتاب نخستین سامانه برای امانت و خرید کتاب الکترونیکی دانشگاهی و تخصصی در ایران است که دارای خدمات و قابلیت‌های متعددی است که بسیاری از این قابلیت‌ها را در هیچ سامانه دیگری شاهد نیستیم. از این رو خدمات این سامانه بسیار مناسب برای دانشجویان، دانشگاهیان و متخصصان می‌تواند باشد.

تکتاب مزایای متعددی برای ما دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

--کاهش چشمگیر هزینه دسترسی و استفاده از کتاب‌های الکترونیکی (کاهش حداقل 70 درصد قیمت خرید نسبت به نسخه چاپی و بیش از 90 درصد در استفاده به صورت امانت)

--امکانات کامل در مطالعه و استفاده از کتاب‌ها (یادداشت گذاری، هایلایت کردن، مکان‌یابی متن، میزان مطالعه، تغییر اندازه فونت، مُد شب و روز و ...)

--کاهش حجم محتوا و استفاده از آن در هر رسانه الکترونیکی (گوشی‌های هوشمند و تبلت و ...) و اینترنت

--دسترسی همیشگی و همه جا به آثار در دسترس خود

--دسترسی همیشگی به یادداشت‌های خود و استفاده شخصی از آنها، حتی پس از پایان تاریخ امانت کتاب

--ارائه پیشنهادهای هوشمند سامانه متناسب با نیازهای خوانندگان

--امکان اهدای کتاب به هر شخصی یا سازمانی (به ویژه در امور خیریه) در هر جای دنیا

--امکان امانت و خرید حتی فصلی از یک کتاب (با هزینه بسیار ناچیز)

و ...

 

علاوه بر این تکتاب قابلیت‌هایی را برای کتابخانه‌ها و سازمان‌ها دارد که کاربران این سازمان‌ها می‌توانند بدون پرداخت هزینه و یا با دریافت تخفیف‌های ویژه از خدمات تکتاب برای دسترسی به کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی استفاده کنند. این خدمات ویژه کتابخانه‌ها و سازمان‌ها، امکاناتی را برای آنها فراهم کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

--دریافت تخفیف‌های ویژه

--مدیریت کاربران

--مدیریت استفاده

--دریافت فراداده استاندارد

برای آشنایی بیشتر با تکتاب به وبگاه این سامانه www.taktab.com  مراجعه کنید. همچنین میزبان شما در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در سالن ناشران بین‌الملل، غرفه D4 در غرفه تکتاب هستیم.