کتابخانه کنگره برنامه‌های «انیمیشن برای همه» را با نمایش Okko’s Inn از سر گرفت

به گزارش لیزنا، نمایش انحصاری فیلم انیمیشنی «Okko» که به تازگی منتشر شده ‌است، قسمت برجسته  سلسله برنامه های «انیمیشن برای همه» کتابخانه کنگره بود که در ارتباط با کنفرانس سالانه جشن فرهنگ عامه آسیایی (Otakon) واشنگتن‌دی‌سی (شامل: انیمیشن، مانگا، موسیقی، فیلم، بازی‌های ویدئویی و غیره) نمایش داده‌ شد.

این انیمیشن پنجشنبه 25 ژوئیه تا جمعه 26 ژوئیه  (3 و 4 مرداد ماه) در ساختمان توماس جفرسون در خیابان اول واشنگتن جشنواره فرهنگ شرقی، اسطوره‌شناسی، فرهنگ پاپ(pop culture) برای همه نمایش داده شد.نمایش فیلم همراه با مجموعه‌ای از هنر گرافیکی خاص ژاپنی، یک پنل درمورد ظهور هیپ‌هاپ ژاپنی و اجرایی زنده، نشان‌ دهنده تکامل سنت داستان‌سرایی ژاپنی است که به شکل مدرن بیان شده است، بود.

علاقمندان انیمیشن، مانگا (سبک کتابهای کمیک و رمان‌های گرافیکی ژاپنی) و فرهنگ پاپ ژاپن  برای جمع‌آوری مطالب برای کتابخانه بسیار سودمند هستند. بخش چاپ و عکس شامل بیش از2500 چاپ چوبی ژاپنی قرن 21 است.مجموعه بخش آسیایی کتابخانه کنگره بزرگترین مخزن مطالعات زبان ژاپنی در خارج از ژاپن است و مجموعا 1.2 میلیون جلد مجله و کتاب نادر را شامل میشود که قدمت برخی به قرت 8م بازمیگردد.بخش نشریات دولتی بیش از 140000 کتاب کمیک از جمله گنجینه‌هایی از نسخه‌های اولیه انگلیسی زبان Astro Boy ، Macross و Ultramanرا دربرمیگیرد.

این مجموعه‌ها در روز شنبه 27 ژوئیه در ساعت 10 صبح در مرکز کنفرانس واشنگتن با بحث و بررسی گروهی از متخصصان نمایش داده شد. مخاطبان و اعضای Otakon میتوانند با کتابخانه کنگره و منابع آن ارتباط برقرار کرده و یک بلیت Otakon2019 برای حضور در مراسم تهیه کنند.

این نمایش تاریخچه هنرهای گرافیکی ژاپن ، داستان‌سرایی و جنگاوری را در روزهای مدرن نشان داد.بازدیدکنندگان نمونه‌هایی از کتیبه‌های دست‌نویس را از اوایل قرن 19م که شامل تصاویر و شرح شمشیرهای ساخته شده توسط استاکاران قرن 13 تا 15 را دیدند و همچنین چندین جلد از The Legend of GallanJivaiyan، حماسه‌ای در اواسط قرن 19م با داستا‌ن‌هایی از ماجراهای نینجاهایی با قدرت سحرآمیز، را بازدید کردند. این سری کتب زیبا الهام‌بخش آثار ماندگار دیگری از جمله مانگا و انیمه ناروتو بوده‌اند.

بازدیدکنندگان همچنین نقاشی‌های Woodblock را مشاهده کردند که حاکی از خشونت و قدرت سامورایی است، از جمله نقاشی دو چهره که بر سقف برج Horyukaku در حال دست و پنجه نرم کردن با یکدیگر هستند.

Okko’s Inn فیلمی از استدیو anime Madhouse و به کارگردانی Kosaka Kitaro بوده و رده نمایش PG را دریافت کرده است. Okko’s Inn مجموعه رمانهای کودک ژاپنی اثر Hiroko Reijo  و تصویرگری Asami است.

«انیمیشن برای همه» مجموعه‌ای از برنامه‌ها و مراسم رایگان ارائه شده توسط کتابخانه کنگره است.افراد علاقه‌مند به حمایت از برنامه‌های رایگان کتابخانه میتوانند یا ایمیل devofc@loc.gov در ارتباط باشند.

 

مترجم: غزل گودرزیان، دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه تهران