شانزدهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری ایران -شاخه فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شد:

1.     نظر به هدفمند بودن دورهمی های کتابدارانه، تصمیم گرفته شد که برنامه دورهمی کتابدارانه با محوریت کودک و نوجوان به همراه برنامه های جانبی در اوایل شهریورماه در یکی از پارک های شیراز برگزار گردد. مطابق تصمیم اتخاذ شده دورهمی های کتابدارانه برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در فضاهای عمومی از جمله پارک ها، فرهنگسراها، کتابفروشی ها و کافه کتاب ها انجام می پذیرد.

2.    کلیت مشارکت و همکاری انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات فرهنگ و هنر در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی رمان کودکان و مصور سازی مورد تصویب قرار گرفت.

3.    به منظور عملیاتی شدن مشارکت و همکاری انجمن کتابداری شاخه فارس با انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز مقرر گردید در اواخر شهریورماه جلسه ای با حضور مسئولین انجمن دانشجویی در دفتر انجمن برگزار شود.

4.     از دستاوردهای سفر استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب رابطین انجمن در ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه های عمومی این استان بود که به سمع و نظر هیئت مدیره رسانده شد.

5.    پیشنهاد امیراکتاب به منظور همکاری انجمن در نقد و بررسی کتاب ها و خلاصه نویسی آنها برای قرار دادن آنها در وبگاه امیرا کتاب مورد بررسی قرار گرفت و با کلیت موضوع موافقت شد و مقرر گردید چگونگی همکاری توسط یک کارگروهی مورد بررسی دقیق تر قرار دهد.  

6.     تمدید قرارداد انجمن شاخه فارس با مجتمع فرهنگی ـ رفاهی دانشگاه شیراز به منظور ارائه خدمات به اعضای انجمن مصوب شد.

7.    تعیین تقویم زمانبندی نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی انجمن شاخه فارس برای سال تحصیلی1399-1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به شرح جدول زیر مصوب شد.

 

 

ردیف

عنوان

زمان

1

نشست با دانشجویان جدیدالورود رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز

مهر ماه

2

کارگاه آموزشی سواد نوشتاری

مهر ماه

3

نشست تخصصی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با موضوع تعریف مطالعه و تقدیر از کتابداران برگزیده چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

آبان ماه

4

کارگاه آموزشی کتابدار داده

آبان ماه

5

نشست تخصصی هفته پژوهش و فناوری با موضوع  اخلاق پژوهش و انجمن های علمی  و تقدیر از پژوهشگران برتر رشته درچهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان 

آذر ماه

6

کارگاه آموزشی (عملی) مقاله نویسی

آذر ماه

7

کارگاه آموزشی (عملی) چگونگی داوری مقاله های علمی

دی ماه

8

کارگاه آموزشی (عملی) تکنیک های شبکه های اجتماعی

بهمن ماه

9

کارگاه آموزشی (عملی) آشنایی با شبکه های اجتماعی علمی و حرفه ای

اسفند ماه