4 میلیارد ‌‌ریال برای تجهیز ‌‌‌کتابخانه‌ های زندان‌های کشور

 به گزارش لیزنا، رضا رستمی با اشاره به برنامه‌های کتابخوانی در زندان‌ها گفت: طرح کتابخوانی «دو پنجره» در استان‌های ایلام، آذربایجان‌شرقی، مازندران، مرکزی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، زنجان و کرمان با حضور نویسندگان کتاب‌های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری این استان‌ها برگزار شده است.

وی افزود: همچنین جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی برای نخستین بار با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در زندان‌های 9 استان خراساني‌جنوبی، مرکزی، ایلام، بوشهر، گیلان، همدان، اردبیل، یزد و کرمان برگزار می‌شود.

رستمی همچنین از تدوین شیوه‌نامه‌ی جام باشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی دو روزه در استان‌های میزبان توسط اساتید اعزامی از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی تربیتی زندان‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختصاص ویژه‌برنامه‌های زندان‌های کشور برای سربازان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: طرح کتابخوانی «یک سرباز ده کتاب» از جمله طرح‌هایی است که برای سربازان این مرز و بوم طراحی شده و طی فراخوانی اعلام و در هفته‌ی کتاب اجرایی می‌شود.

وی همچنین از تخصیص چهار میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌  زندان‌های کشور در بیست و هفتمین هفته‌ کتاب خبر داد.