کد خبر: 40447
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 آذر 1398 - 12:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رونمایی از «میدان کتاب» و افتتاح «میدان‌گاه کتاب» در اردکان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در آیین افتتاح میدان‌گاه کتاب در شهر اردکان تصریح کرد: راه‌اندازی این میدان‌گاه فرهنگی، گرمابخش بحث کتاب و کتابخوانی در اردکان خواهد بود.
رونمایی از  «میدان کتاب» و افتتاح «میدان‌گاه کتاب» در اردکان

به گزارش لیزنا، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در روز پایانی هفته کتاب و کتابخوانی و در آیین افتتاح میدان‌گاه کتاب اردکان گفت: راه‌اندازی این میدان‌گاه، اتفاق خوبی است که گرمابخش بحث کتاب و کتابخوانی در شهرستان اردکان خواهد بود.

وی افزود: رخ دادن چنین اتفاقاتی در یک شهر نشان‌دهنده این است که مسئولان به بحث کتاب و کتابخوانی اهمیت می‌دهند و توسعه فرهنگ مطالعه در اولویت برنامه‌های مدیران شهری قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: پیشنهاد می‌کنم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هرماه یکی از ادارات فرهنگی شهرستان مجری برنامه‌های میدان‌گاه باشند.

دوست فاطمی‌ها همچنین با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی فراوان اردکان، ابراز امیدواری کرد، اردکان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی همچنین راه‌اندازی «میدان‌گاه کتاب»‌ بتواند خود را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کند.

محمدجواد شاکر، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز با اشاره به رخداد دو اتفاق فرهنگی رونمایی از «میدان کتاب» و افتتاح «میدان‌گاه کتاب» اردکان گفت: امیدواریم تمامی اتفاقاتی که امروز در حوزه کتاب و کتابخوانی رقم خورده است، برای مردم شهرستان مبارک و میمون باشد و آغازی باشد برای رخ دادن اتفاقات فرهنگی بزرگ‌تر در این شهر و شهرستان.

وی بیان داشت: باید بپذیریم در خصوص کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در اردکان قصوراتی وجود داشته و دارد و امیدواریم با پشتکار همه مدیران فرهنگی شهرستان و به خصوص مدیر کتابخانه‌های شهرستان، این نقایص و کاستی‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: نگاه فرهنگی شهرداری و شورای شهر در تمامی زمینه‌ها باید به تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی در شهرستان منجر شود و شاهد پویایی و شادابی بیشتر محیط‌های کتابخانه‌ای در اردکان باشیم.

شاکر افزود: با توجه به بافت فرهنگی شهر اردکان، به نظر می‌رسد کمبودهایی در حوزه کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و شهرداری و شورای شهر، آمادگی دارند با اختصاص زمینی مناسب برای احداث کتابخانه مرکزی، به توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها کمک کنند.

اباذر غفوری، شهردار اردکان نیز با اشاره به اهداف راه‌اندازی میدان‌گاه کتاب در اردکان گفت: این میدان‌گاه به صورت چندمنظوره طراحی شده و فضای خوبی برای برگزاری جشن‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی مختلف است و استفاده اصلی آن برگزاری نشست‌های معرفی کتاب و تبادل‌های کتاب‌های مفید در قالب «دیوار کتاب» میدان‌گاه است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ثابت و مستمر این میدان‌گاه، برگزاری نشست‌های کتابخوانی در جمعه‌های آخر هر ماه است که با همکاری ادارات فرهنگی و انجمن‌های ادبی شهر صورت می‌گیرد.

غفوری تصریح کرد: مردم خوب اردکان همچنین می‌توانند کتاب‌های مفید مطالعه شده خود را با دیوار کتاب تعبیه شده در میدان‌گاه اهدا کنند و همچنین از کتاب‌های اهدایی سایر افراد کتاب‌خوان نیز بهره ببرند.

شهردار اردکان در پایان تصریح کرد: توسعه کتابخوانی، جزو اهداف اصلی شهرداری و شورای شهر اردکان است و در جلسات فرهنگی مختلف شهر از جمله نشست‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، به طور جدی پیگیر اجرای طرح‌های کتاب‌محور هستیم.

اجرای نمایش طنز توسط دانش‌اموزان آموزشگاه سعدی اردکان در خصوص کتاب و قرائت بخش‌هایی از کتاب «تنور» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی توسط اشرف تقدیری، کارشناس فرهنگی کتابخانه‌های اردکان، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، حاضران در پایان این مراسم از «دیوار کتاب» میدان‌گاه اردکان نیز دیدن کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: