به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد؛
کارگاه خوشنویسی در کتابخانه ملی بلاروس

 به گزارش لیزنا، شنبه دوم آذرماه کارگاه خوشنویسی ایرانی در چارچوب هفته کتاب و کتابخوانی ج.ا.ایران در کتابخانه ملی بلاروس، برگزار شد. در این برنامه که توسط سعید صحرایی، استاد خوشنویسی و دانشجوی سال آخر دکترای دندانپزشکی اجرا شد، مربیان، تعدادی از فارسی آموزان مراکز ایرانشناسی دانشگاههای بلاروس ، هموطنان ایرانی علاقمند و نیز تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه شرکت کردند.

در ابتدای برنامه ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بلاروس، در سخنان کوتاهی با اشاره به برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی بصورت همزمان در ایران و چند کشور مختلف و از جمله بلاروس، اجرای این کارگاه آموزشی را نیز گام دیگری در جهت آشنایی علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین با خط و خوشنویسی که سهم به سزایی در هنر کتابت و نشر کتاب در عرصه فرهنگی و اجتماعی ایران دارد، دانست.

در ادامه استاد صحرایی به معرفی هنر خوشنویسی ایرانی و انواع خطوط موجود در این زمینه پرداخت و پس از آن شرکت کنندگان در برنامه را با این هنر بصورت عملی و کارگاهی آشنا ساخت.

هفته کتاب و کتابخوانی ج.ا.ایران در کتابخانه ملی جمهوری بلاروس که از روز دوشنبه 27/8/1398 کار خود را آغاز کرده بود، در روز سه شنبه پنجم آذرماه با برگزاری نشستی تخصصی با مسئولان وزارت اطلاع رسانی بلاروس و جمعی از ناشران این کشور به کار خود پایان خواهد داد.