بازدید انجمن کتابداری استان قم از دفتر فرهنگ معلولین

به گزارش لیزنا، جمعی از اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان قم روز شنبه 9 آذر 98 با حضور در دفتر فرهنگ معلولین وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی (مدظله العالی)، با مدیر این مرکز دیدار کردند.

در این دیدار عیسی زارعی (نایب رئیس انجمن) ضمن معرفی انجمن به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده آن پرداخت. در این دیدار علی نوری نیز به معرفی دفتر فرهنگ معلولین و اهداف و وظایف آن پرداخت و در ادامه به معرفی کتب و انتشارات این دفتر مبادرت کرد. در ادامه دکتر محمدی (رئیس انجمن) به بیان نشست پیش روی انجمن که به مناسبت روز جهانی معلولین (12 آذر) با سخنرانی استاد سیدکاظم حافظیان رضوی پرداخت و راه های همکاری دراین زمینه نیز بررسی شد. مقرر و تفاهم شد که در جنب این نشست، نمایشگاهی از انتشارات این دفتر برگزار شود. مرتضی محمدی استانی (دبیر و خزانه دار انجمن) نیز در این دیدار راه هایی کمک انجمن و وجود زمینه های مشترک فی مابین اشاره کرد.

محمد نوری مدیر دفتر فرهنگ معلولین نیز ضمن ابراز خوشنودی از تعامل میان انجمن و این دفتر به بیان نکاتی درباره مشکلات و مسائل امور معلولین پرداخت. مدیر دفتر معلولین به تبعیض وزارت ارشاد در حوزه کتاب معلولین و عدم تخصیص امکانات و کاغذ و همچنین نبود قوانین شفاف برای اخذ مجوز کتب بریل و گویا انتقاد کرد. وی همچنین به جشنواره کتاب سال بریل و گویا و همچنین جشنواره کاما که چندی پیش انجام شده بود نیز اشاراتی کرد.

همچنین در این دیدار زمینه های همکاری دانشگاه و این موسسه در زمینه مسائل پژوهشی و هدایت پایان نامه های دانشگاهی به سمت مسائل معلولان نیز تفاهم حاصل شد.

دفتر فرهنگ معلولین دارای بزرگترین آرشیو کتب گویا در ایران است. این دفتر در حال رایزنی با کتابخانه گنگره جهت دریافت کتب گویا به زبان فارسی آنها می باشد.