کد خبر: 40533
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 آذر 1398 - 10:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

افتتاح کتابخانه تخصصی ایرانشناسی شهیدان علومی

منبع : لیزنا
کتابخانه تخصصی ایرانشناسی شهیدان علومی سمنان به بهره برداری رسید.
افتتاح کتابخانه تخصصی ایرانشناسی شهیدان علومی

به گزارش لیزنا، کتابخانه تخصصی ایرانشناسی شهیدان علومی سمنان، کتابخانه ای خیّر ساز و غیر دولتی است که با همکاری خانواده شهیدان عباس و علی علومی و موسسه خیریه مهدکرامت بنیان گذاشته شده و بهره برداری از آن از تاریخ 20 مهر ماه 1398 آغاز شده است.

این کتابخانه در حال حاضر دارای 6500 جلد کتاب و 23 عنوان مجله علمی به روز است و گنجایش حضور 40 نفر را داراست. حوزه موضوعی کتاب های این کتابخانه ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی، هنر، معماری، باستان شناسی، دین و جغرافیا با تاکید بر ایران فرهنگی است. سیستم این کتابخانه LC و قفسه باز است و عضویت در این کتابخانه برای همه افراد علاقه مند، آزاد و رایگان و با یک کارت معتبر شناسایی صورت می گیرد و هیچ محدودیتی برای عضویت افراد وجود ندارد. در عین حال با توجه به پژوهش محور بودن کتابخانه، امانت کتاب فقط برای استفاده در محل است و امکان خروج منابع کتابخانه ای از کتابخانه وجود ندارد.

این کتابخانه در فضایی بالغ بر 350 متر مربع در طبقه چهارم ساختمان مرکزی موسسه خیریه مهدکرامت در بلوار حکیم الهی(16) سمنان واقع است و ساعت کاری کتابخانه از شنبه تا پنج شنبه به جز تعطیلات رسمی، از 9 صبح الی 14 و از 16 تا 19 بعد از ظهر است که انشاءالله به زودی با هماهنگی بخش انتظامات موسسه خیریه مهدکرامت ساعت کار کتابخانه 9 صبح الی 6 بعد از ظهر خواهد شد.

همچنین، کانال تلگرامی و اینستاگرامی این کتابخانه نیز از اول مهر 1398 با آدرس irolibrary آغاز به کار نموده است که حاوی معرفی آثار تاریخی و طبیعی ایران، میراث فرهنگی و طبیعی استان سمنان، معرفی کتاب های حوزه ایران شناسی، معرفی مشاهیر ایرانشناسی و اخبار و رویدادهای فرهنگی و گردشگری ایران است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: