اعلام آمادگی کتابخانه ملی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در زندان‌ها

به گزارش لیزنا، محسن یاقوتی، مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاون فرهنگی قوه قضاییه به اتفاق هیات همراه با اشرف بروجردی ، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بروجردی با بیان اینکه ظرفیت کتابخانه ملی ایران متعلق به همه افراد جامعه است، اظهارداشت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در زندان‌های کشور علاوه بر تاثیرات مثبت بر زندانیان می‌تواند به عنوان عامل تشویقی برای افراد محبوس لحاظ شود.

وی افزود: به عنوان مثال برنامه‌ریزی شود هریک از افراد زندانی اگر طی یک هفته یک کتاب خوانده و مفهوم آن را بازنویسی کنند می‌توانند از مزایایی مانند مرخصی یا تخفیف در حبس برخوردار شوند.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با انتقاد از عدم انتقال بسیاری از اسناد دولتی به آرشیو ملی اسناد برای حفاظت، افزود: قوه قضاییه برای پیشبرد این امر تاکنون همراهی خوبی با این سازمان داشته است و به انتقال اسناد یک وزارتخانه که مقاومت زیادی برای جا به جایی اسناد خود به سازمان می‌کردند همراه خوبی با ما داشته است تا این امر محقق شد.

کتابخانه ملی ایران بهترین مکان برای تعامل نخبگان و قوه قضاییه است.

در ادامه محسن یاقوتی، مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاون فرهنگی قوه قضایی نیز با اشاره به انجام فرآیندهای مربوط به توسعه دانش و اخلاق در قوه قضاییه، گفت: تلاش کردیم که در بخش ارتباط داخلی با انجام اقداماتی شاهد ارتباط خوب بین قضات، کارکنان و مدیران با مردم باشیم.

وی افزود: در همین رابطه به مدت چهار سال پروژه اخلاق حرفه‌ای و دو سال پروژه تکریم ارباب رجوع انجام شد.

مدیرکل فرهنگ حرفه‌ای معاونت فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت ارتقای تعاملات قوه قضاییه با جامعه نخبه کشور، تصریح کرد: شاید بهترین مکان برای شناسایی و ارتباط میان این نخبگان و قوه قضاییه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران باشد.

محسن یاقوتی همچنین به همراه تیم کارشناسان این نهاد با حضور علی زرافشان ، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برخی از بخش‌های آرشیو ملی ایران نیز بازدید کردند.