محبوبیت اینتل در بازار جهانی توسط AMD کاهش یافت

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم ، مرکز Mercury Research بر پايه آخرين مطالعه خود اعلام کرد که در فصل دوم سال جاري ميلادي سهم ميکروپردازنده x86 شرکت AMD در بازار جهاني با رشدي قابل ملاحظه به 4/19 درصد رسيد که اين رقم براي فصل دوم سال قبل 8/17 درصد گزارش شده بود.

اينتل که همچنان بزرگترين توليدکننده پردازنده در دنيا محسوب مي‌شود، در فصل دوم امسال صاحب 9/79 درصد از بازار جهاني بود که اين رقم در مدت مشابه سال قبل 3/81 درصد گزارش شده بود.

 


به گفته دين مک‌ کارون، از محققان مرکز Mercury Research، شرکت AMD در سه ماهه دوم امسال موفق شد به خاطر افزايش درخواست بازار جهاني براي خريد رايانه‌هاي شخصي ارزان قيمت‌تر به خاطر شرايط اقتصادي نامناسب در برخي کشورها، بر سهم خود در بازار جهاني پردازنده‌ها بيفزايد.


به طور کلي گفته مي‌شود که پردازنده‌هاي توليد شده در شرکت AMD نسبت به مدل‌هاي مشابه توليد شده در شرکت اينتل ارزان‌تر هستند و در اين ميان سري تراشه‌هاي Fusion شرکت AMD به دليل قيمت پايين و کارايي بالا توانسته است محبوبيت فراواني بين کاربران جهاني کسب کند.


سري تراشه‌هاي Fusion پردازنده مرکزي و پردازنده گرافيکي را روي يک تراشه واحد جا داده‌اند. شرکت‌هاي توليدکننده رايانه‌هاي شخصي از جمله HP و توشيبا از مدل جديد اين تراشه موسوم به Llano بسيار استقبال کرده‌اند.