کد خبر: 47295
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 ارديبهشت 1402 - 11:00

داخلی

»

کتابخانه ملی

عرضه کتابِ «قصه راستگو» در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع : لیزنا
کتابِ مصاحبه تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن راستگو معلم و مبلغ دین، از تازه ترین منشورات سازمان اسناد و کتابخانه ملی با مصاحبه، تحقیق و تدوین هادی قبادی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.
عرضه کتابِ «قصه راستگو» در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن راستگو، در تمامی ادوار زندگی، با تلاشی خستگی‌ناپذیر، از دوران کودکی ‌و نوجوانی تا آخرین روزهای زندگی، در عرصه‌های گوناگون به تبلیغ آموزه‌های دینی پرداخت و از نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای کودکان ‌و نوجوانان در رسانه ملی قصه گفت.

او در انتقال مفاهیم و پیام‌های دینی و اخلاقی برای کودکان‌ و نوجوانان با زبانی کودکانه، هنرمندی متبحر و زبردست بود. بیان شیوا و جذاب، خط زیبا و استفاده از هر دو دست در خطاطی و نگارش، استخدام لطایف منحصربه‌فرد از متون دینی، بهره‌مندی از طنز تأثیرگذار، خوش‌رویی و خوش‌مشرب بودن، ابتکارعمل در به کارگیری شیوه‌های هنرمندانه برای جذب کودکان‌ونوجوانان به مقوله‌های دینی و قرآنی، از ویژگی‌های ممتاز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن راستگو بود.

اما آنچه او را از سایر معلمان و مبلغان دینی متمایز و ممتاز می کرد، توجه دائمی او به یادگیریِ فردی و تلاشی مصرانه وی در ابداع روش‌های نوین و انتقال آن به سایر مربیان و مدرسان و مبلغان بود.

حسن راستگو الگویی از یک روحانی فعال در آموزش و تبلیغ و آموزه‌های دینی با بهره‌گیری از روش‌های نوین قصه‌گویی بود که در عرصه‌های تبلیغی مرسوم حوزه‌های علوم دینی نیز موفق بوده است. کتابِ «قصه راستگو» در 10 فصل و در 427 صفحه چاپ و روانه بازار نشر شده است. «کودکی، خانواده و تحصیلات»، «آغاز کلاس‌داری، قصه‌گویی و سخنرانی‌ها»، «آشنایی با نهضت امام خمینی و مبارزات»، «ارتباط و همکاری با شخصیت‌های انقلاب»، «نویسندگی و همکاری با سازمان تدوین کتاب‌های درسی»، «اجرای برنامه در صدا و سیما»، «تاسیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان»، «حضور در عرصه‌های بین‌المللی و مأموریت‌های خارجی»، «مأموریت‌های جبهه و حضور در جمع رزمندگان» و «فعالیت در کمیته‌های انقلاب اسلامی» از سرفصل های این گتاب است که تصاویر و نمایه‌ها بر غنای این اثر افزوده است.

علاقمندان برای تهیه کتابِ «قصه راستگو»، مصاحبه تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن راستگو می توانند به فروشگاه انتشارات سازمان واقع در ساختمان کتابخانه ملی ایران و یا فروشگاه مجازی سازمان به آدرس:http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند.

لازم به توضیح است انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در سالن چهارم، راهرو 26 غرفه 14 مستقر است.