جشنواره موسيقي سبز

 (لیزنا، باشگاه اطلاعات سبز): برای نخستین بار جشنواره ملی موسیقی سبز دوم اردیبهشت ماه سال آینده مصادف با روز جهانی زمین پاک برگزار می شود.جشنواره موسیقی «سبز» بعد از برگزاری جشنواره فیلم «سبز» از جمله اتفاقات فرهنگی برگزار شده در سازمان حفاظت از محیط زیست است که بر اساس سیاست های این سازمان در جهت تاثیرات مسائل فرهنگی و هنری در تبیین حفاظت از محیط زیست انجام می شود.

 محسن روحانی دبیر نخستین جشنواره موسیقی «سبز» در نشست رسانه ای که در محل سازمان حفاظت محیط زیست در خرداد ماه برگزار شده، به ارائه جزئیات برگزاری این رویداد موسیقایی پرداخت و گفته بود اين جشنواره قرار است در شش بخش اصلی شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، موسیقی ارکسترال و کرال، ترانه و موسیقی های کودکانه، موسیقی مدرن و تلفیقی و موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار شود.

او با اشاره به تقویم اجرایی این دوره از جشنواره اعلام کرد: در اردیبهشت سال جاری احکام شورای سیاستگذاری جشنواره از ریاست سازمان محیط زیست به این عزیزان اهدا شد که طی آن افرادی چون شهرداد روحانی، اردشیر کامکار، همایون شجریان، فریبا لاهوتی، هنگامه اخوان، هانا کامکار، محمد درویش، دکتر کاظمی دینان و مجید فدایی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری انتخاب شدند.

مهلت ارسال آثار جشنواره توسط هنرمندان تا ۳۰ دی ماه سال جاری اعلام شده است که این بازه زمانی به جهت این است که هنرمندان محدودیتی از لحاظ تولید اثر نداشته باشند. تجلیل از هنرمندان فعال موسیقی در حوزه محیط زیست، و برگزاری ۶ شب ویژه موسیقی نواحی در چند استان کشور از جمله برنامه هایی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده و همچنين در پايان جشنواره به برگزیدگان هدایایی تقدیم خواهد شد.

 

در سومین جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز اول شهریور 1395 تشکیل شد، محمد درویش مدیر دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست و از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی موسیقی سبز ، گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، اختتامیه این جشنواره به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.