گوگل ويو چیست؟

به گزارش پایگاه کتابداری واطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، گوگل ويو با اين كه در مورد همكاري و ارتباط فوري است اما كانال موازي با محصولات موجود ندارد و به همين دليل توضيح آن براي كساني كه از آن استفاده نكرده‌اند، دشوار است.

ويو توسط همان مهندساني طراحي شده كه مغز متفكر Google Maps بوده‌اند و به كاربر و همراهانش امكان مي‌دهد از مكالماتشان اسنادي بسازند كه گوگل آن‌ها را "ويو" مي‌نامد.

افراد متعدد مي‌توانند به‌صورت همزمان در داخل ويوها ويرايش و چت كنند. همچنين كاربر مي‌تواند تصاوير، لينك‌هاي اينترنتي،‌ كليپ‌هاي ويديويي و نظرسنجي‌ها را به ويوها اضافه كنند و اين تازه شروع است.

به كمك رديف‌هاي رشد كننده اضافي ويو مي‌توان همه نوع محتواي تعاملي را در آن‌ها جاي داد. ويو امكان تايپ زنده را ارائه مي‌كند، در نتيجه مي‌توان اطلاعاتي را كه مشاركت‌كنندگان ديگر وارد مي‌كنند به صورت لحظه به لحظه مشاهده كرد.

گوگل سرويس ويو را به عنوان «آنچه كه ايميل در صورتي كه امروز ابداع مي‌شد، ممكن بود باشد» در دنياي پيام فوري، ويكي‌ها و اجتماعات آنلاين توصيف كرده است. اما در حالي كه ايده اصلي ممكن است ابداع دوباره ايميل بوده باشد، در عمل ويو بيش‌تر شبيه به اسناد گوگل است تا جي‌ميل.

ويو به دنبال آن است كه يك كپي ساده و ميزباني شده از مكالمات كه هر كسي مي‌تواند آن را مورد ويرايش و بحث قرار دهد، فراهم كند.