عنوان "كتابدار سال" به مردي از ناواهو رسيد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از سايت اخبار علم كتابداري و اطلاع رساني ، يك كتابدار محلي ناواهويي، اخيرا موفق شده است به افتخاري بزرگ به دليل كمك به گسترش سوادآموزي در 27000 متر مربع از مناطق سرخپوست نشين نائل شود.

ايروينگ نلسون كه به عنوان سرپرست برنامه ي كتابخانه ي اقوام ناواهويي مشغول به كار است، عنوان بهترين كتابدار سال 2010 را از ميان بيش از 500 كتابدار در سطح جهان به دست آورده است.

خواننده به خواننده (Reader to Reader) كه يك سازمان غير انتفاعي ست و در امهرست كالج واقع در شهر امهرست آمريكا مستقر است، اين نشان افتخار را براي بيش از سه دهه جانبداري نلسون در امر سوادگستري اهدا مي كند.

ديويد ميزور، مدير اجرايي موسسه ي فوق مي گويد: « نلسون فردي فوق العاده ست و تعهدش نسبت به كتابخانه و شهرونداني كه از آن بهره مي گيرند، بي نظير است. »

نلسون كار خود را به عنوان يك كتابدار، از كتابخانه اي سيار در جاده هاي روستايي آن منطقه آغاز نمود. از ديگر افتخارات او مي توان به گردآوري بيش از 11000 عنوان كتاب از تاريخ شفاهي و تقاضاهاي ثبت زمين با قدمتي از تاريخ  1675م. اشاره كرد.