گردآوري 30 هزار جلد كتاب در كتابخانه مركز پژوهش‌هاي صدا و سيما

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری واطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری فارس، عيسي زارعي، مسئول كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما با اشاره به راه‌اندازي كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صداوسيما در سال 73 اظهار داشت: كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي از كتابخانه‌هاي تخصصي با رويكرد رسانه و دين است كه همزمان با آغاز فعاليت مركز خدمت‌رساني و مجموعه‌سازي خود را آغاز كرد.

وي با بيان اينكه بيش از 700 نفر به عضويت كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي درآمده‌اند، خاطرنشان كرد: دانشجويان دانشكده صدا و سيما شعبه قم، نويسندگان نشريات، پژوهشگران مركز پژوهش‌هاي اسلامي و پژوهشگران و محققان حوزه هنر و رسانه از اعضاي اين كتابخانه تخصصي هستند.

مسئول كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما با اشاره به اهداف مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما گفت: ساماندهي پژوهش‌هاي اسلامي مورد نياز صدا و سيما، تامين مطلوب نيازهاي پژوهشي برنامه‌هاي رسانه ملي با مضامين معارف اسلامي و اعتلاي محتواي برنامه‌هاي رسانه ملي از اهداف اين مركز محسوب مي‌شود كه كتابخانه مركز در دستيابي به آنها نقش فراواني دارد.

زارعي از نگهداري 30 هزار عنوان كتاب فارسي، لاتين و عربي در كتابخانه تخصصي اين مركز خبر داد و افزود: جمع‌آوري و نگهداري 250 عنوان پايان‌نامه، 300 جزوه و 200 نشريه از ديگر خدمات كتابخانه در حوزه دين و رسانه است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش نياز متقاضيان 2 هزار و 100 عنوان كتاب و 50 نشريه به مخزن كتابخانه در سال 88 افزوده شد.

مسئول كتابخانه تخصصي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما با اشاره به استقبال پژوهشگران از كتابخانه مركز پژوهش‌هاي اسلامي بيان داشت: 11 هزار و 500 عنوان كتاب در سال 87 از كتابخانه مركز به امانت گرفته شده بود كه اين تعداد در سال 88 به 13 هزار 500 جلد كتاب افزايش يافت.

زارعي بيان داشت: فهرست نويسي كتابخانه به صورت موضوعي و بر اساس رده‌بندي كتابخانه كنگره است و جستجو در منابع، امور امانت و گزارش گيري‌ها با استفاده از نرم‌افزار انجام مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: متقاضيان براي آشنايي با كتاب‌هاي مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني www.irc.ir مراجعه و اطلاعات مورد نياز را كسب كنند.