کد خبر: 42170
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1399 - 09:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

دبیرکل نهاد با نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با هدف بررسی مشکلات، ضعف ها، تعارضات و تناقض های قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد در سالن جلسات نهاد دیدار و گفت و گو کرد.
دبیرکل نهاد با نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد در نشستی که ۲۹ مردادماه در محل سالن جلسات نهاد برگزار شد با اشاره روند شکل گیری و تصویب قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به تشریح اشکال ها، تناقض ها، تعارض ها و ضعف های موجود در آن پرداخت.

وی با تصریح بر اینکه در قانون تأسیس نهاد کتابخانه ها عمومی کشور درآمدهای ناپایدار و نامتناسبی برای کتابخانه های عمومی کشور پیش بینی شده است، به توضیح برایندهای آن پرداخت.

دبیرکل نهاد همچنین در ادامه به خدمات گسترده نهاد در خصوص تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی متنوع در کتابخانه های عمومی، بهره برداری از ۶۰۰ کتابخانه نیمه تمام طی ۶ سال گذشته و فقدان بودجه عمرانی در قانون تأسیس نهاد برای ساخت و بهره برداری از کتابخانه های عمومی در کشور اشاره و بر ضرورت تعیین تکلیف بودجه و مطالبات نهاد تأکید کرد.

در این نشست غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به اهمیت جایگاه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گسترش فرهنگ مطالعه خواستار ارائه راهکارهای مناسب و برگزاری جلسه های مشترک با نمایندگان نهاد در کمیسیون فرهنگی مجلس برای حل مشکل ها و تعارض های قانونی نهاد شد.

وی همچنین در ادامه بر حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور حل مشکل‌ها و تعارض های قانونی تأکید کرد.