تقدير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از مسوولان اجرايي نمايشگاه كتاب تهران

 

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايبنا، حسيني گفت: نمايشگاه كتاب تهران فرصتي براي همه‌ علاقه‌مندان كتاب در كشور است تا با تازه‌هاي نشر در كشور آشنا شوند.


وي ادامه داد: همچنين، نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران فرصت خوبي است تا ارتباط مناسبي ميان ناشران ايران و جهان به وجود آيد و ناشران شهرستاني هم بتوانند از فرصت ديدار و بازديد دوستداران كتاب بهره‌مند شوند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه نمايشگاه كتاب تهران، فرصتي براي اهتمام بيشتر به كتاب است، ‌تصريح كرد:‌ توجه زيادي كه رسانه‌ها و مطبوعات به كتاب در روزهاي برگزاري نمايشگاه كتاب تهران دارند، به رشد فرهنگ كتابخواني نيز كمك مي‌كند.

حسيني همچنين افزود: نويسندگان و مولفان و مترجمان در نمايشگاه كتاب با آثار يكديگر آشنا شده و اين همه، ما را وادار مي‌كند تا با بهره‌گيري از اطلاعات تازه، دقت بيشتري در كارهايمان داشته باشيم.


وزير فرهنگ و ارشاد اسامي گفت: متاسفانه هنوز مكان مستقلي براي برگزاري نمايشگاه كتاب تهران نداريم و با وجود دشواري‌هاي زياد به‌ويژه در سال‌جاري، نمايشگاه با تلاش مسولان اجرايي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سطح بالايي برگزار خواهد شد.

حسيني با اشاره به اينكه "به دليل ساخت و ساز در فضاي مصلاي امام خميني(ره)، رواق‌ها را در اختيار نداريم"، افزود: در جلسه شوراي سياست‌گذاري نمايشگاه در جريان آخرين روند آماده‌سازي و پيشرفت فعاليت‌ها قرار گرفتيم.
 حسيني چهارشنبه هفته گذشته در پانزدهمين جلسه شوراي سياست‌گذاري نمايشگاه كتاب تهران حاضر شد و از روند آماده‌سازي نمايشگاه كتاب تهران بازديد كرد.