کد خبر: 42247
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 شهریور 1399 - 08:09

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهدیه صورت گرفت؛

تأکید مسئولان شاهدیه بر پیگیری بازسازی تنها کتابخانه این شهر

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهدیه که با حضور شهردار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد، بر تلاش برای بازسازی هرچه سریع‌تر کتابخانه «شهدای شاهدیه» تأکید شد.
تأکید مسئولان شاهدیه بر پیگیری بازسازی تنها کتابخانه این شهر

به گزارش لیزنا، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر شاهدیه با حضور محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد؛ سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه و جمعی از اعضای این انجمن در کتابخانه شهدای شاهدیه برگزار شد.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در ابتدای این جلسه گزارشی از میزان اجرای مصوبات جلسه قبلی و روند پروژه بازسازی کتابخانه شهدای شاهدیه ارائه و ابراز امیدواری کرد توسعه و بازسازی این کتابخانه با همراهی اعضای انجمن و کمک خیران منطقه، در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد.

سیدعلی میرنژاد، شهردار شاهدیه نیز با بیان اینکه رویکرد مجموعه شهرداری توجه به مباحث فرهنگی و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه است، گفت: معتقدیم اگر مباحث فرهنگی موردتوجه قرار گیرد، سایر حوزه‌های مدیریتی شهر نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و پیشرفت خواهد کرد.

وی در خصوص پروژه کتابخانه شهدای شاهدیه گفت: شهرداری شاهدیه تمام تلاش خود را برای اتمام بهسازی و تکمیل این کتابخانه خواهد کرد و در همین راستا مبلغ یک میلیارد ریال از محل نیم درصد شهر شاهدیه به صورت علی‌الحساب به حساب انجمن شهر شاهدیه برای پرداخت به پیمانکار پروژه در چند روز آینده واریز خواهد شد.

شهردار شاهدیه با تأکید بر اینکه مشکلات کتاب و کتابخوانی باید از پایه حل شود و این امر مستلزم توجه جدی مسئولان به امر مطالعه و کتابخوانی است، تصریح کرد: کیفی سازی فعالیت‌ها به طور ویژه باید پیگیری شود. و در این رابطه ظرفیت خیران این منطقه می‌تواند راهگشا باشد.

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر شاهدیه با مصوباتی نیز همراه بود.

در این جلسه مقرر شد پیمانکار پروژه در موعد مقرر نسبت به تحویل فاز یک کتابخانه اقدام کند.

واریز مبلغ یک میلیارد ریال از محل نیم درصد شهر شاهدیه به صورت علی الحساب برای پرداخت به پیمانکار پروژه کتابخانه، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

با تصویب اعضای انجمن همچنین مقرر شد در جلسه بعدی انجمن از تعدادی از خیران منطقه برای کمک به اتمام عملیات عمرانی کتابخانه شهدای شاهدیه دعوت شود.

گفتنی است، در پایان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر شاهدیه، حاضران از روند بازسازی و  توسعه کتابخانه «شهدای شاهدیه» دیدن کردند.