کتابخانه ملی مجازی کودکان افتتاح می شود

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر ، علی اکبر اشعری ظهر دوشنبه در حاشیه همایش نقش و جایگاه ناشران و مولفان فارس در کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران در شیراز با اشاره به اینکه به مرور امکانات این کتابخانه نیز افزایش می یابد، افزود: برای رعایت حقوق ناشران و مولفان نیز هرکتاب از هر مولفی که به صورت تمام متن در این پایگاه قرارمی گیرد از خود مولف نیز اجازه گرفته می شود و با این کار قصد داریم در همان ابتدا التزام به قانون را به همه گوشزد کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه همزمان با تهران در استانهایی که مرکز اسناد و کتابخانه ملی نمایندگی دارد از جمله استان فارس نیز افتتاح می شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مشاور فرهنگی رئیس جمهور در پاسخ به چگونگی تعامل ناشران و مولفان با کتابخانه ملی و روند کاهش دغدغه های این اقشار نیز بیان کرد: به عنوان مشاور رئیس جمهور تلاش می کنم دغدغه های ناشران و مولفان را با ارائه پیشنهادهایی به مراکز قانون گذار و تصویب ضوابط کاهش دهیم.

اشعری با اشاره به اینکه اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابط نشر را نیز تدوین کرد افزود: در این خصوص ما نیز پیشنهاداتی خوبی را ارائه دادیم که با تاکید رئیس جمهور همه آنها به تصویب رسیده و در نمایشگاه کتاب میزگردی برگزار می شود که در آن ضوابط را تشریح خواهیم کرد.

وی از این اقدام به عنوان قدمی موثر برای سرعت کار نشر و امنیت خاطر ناشران و نویسندگان یاد کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون مراسم سالگرد تاسیس کتابخانه و مرکز اسناد نیز بیان کرد: برای این سالگرد نیز همایشی با عنوان "آرشیو برای همه" پیش بینی شده است.