کد خبر: 42285
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 شهریور 1399 - 08:18

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه‌های عمومی ارکان و گریوان در هفته کتاب افتتاح می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بجنورد از افتتاح کتابخانه های عمومی روستایی ارکان و گریوان شهرستان بجنورد در هفته کتاب خبر داد.
کتابخانه‌های عمومی ارکان و گریوان در هفته کتاب افتتاح می‌شود

به گزارش لیزنا، دومین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی شهر بجنورد در سال جاری با حضور غلامرضا عوض زاده، فرماندار شهرستان بجنورد؛ محسن امیری، رئیس اداره شهرستان بجنورد؛ محمد امیری، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد و سایر اعضای جلسه در دفتر جلسات فرماندار بجنورد برگزار شد.

 غلامرضا عوض زاده، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بجنورد در ابتدای جلسه، گفت: شایسته است با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و همچنین درخواست های عمومی مردم، فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی آغاز شده و خدمات کتابخانه ای ارائه شود.

عوض زاده بیان کرد: با توجه به هزینه های بالای ساختمان کتابخانه عمومی مرکزی (آیت الله مهمان نواز) بجنورد از طریق مکاتبه با کمیته برنامه ریزی شهرستان برای این ساختمان کد پروژه مستقل برای اختصاص اعتبار و بودجه سالیانه جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: با پیگیری و اختصاص بودجه های در نظر گرفته شده برای پروژه کتابخانه عمومی ۴۲۰ متری گلستان شهر و همچنین اختصاص بودجه مانده این پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان، عملیات عمرانی این پروژه باید طی ماه های جاری انجام شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بجنورد در ادامه تصریح کرد: با توجه به اختصاص مبلغ ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان جهت اتمام عملیات عمرانی و تجهیز دو باب کتابخانه عمومی روستایی ۱۲۰ متری در روستاهای ارکان و گریوان، این دو باب کتابخانه در  هفته کتاب سال جاری افتتاح می شوند.

امیری، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، تمام آموزشگاه های شهرستان همانند گذشته پذیرای همکاری و اجرای برنامه های کتابخانه ای با رعایت موارد بهداشتی هستند.

علی طهماسبی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز بیان کرد: در شهرستان بجنورد خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته تمام پروژه ها به بهره برداری رسیده است و ان شاء الله با اختصاص اعتبار و بودجه کافی کتابخانه عمومی گلستان شهر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

محسن امیری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به افزایش تعداد کتابخانه های عمومی شهری و روستایی در شهرستان بجنورد، نیاز است که شهرداری ها در واریز به موقع نیم درصد مساعدت بیشتری داشته باشند. همچنین شایسته است بودجه کتابخانه های عمومی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان افزایش یابد.