عضويت بيش از 8 هزار كودك و نوجوان در كتابخانه هاي قم طي سال گذشته

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل   از سایت نهاد كتابخانه هاي عمومي کشور؛ دكتر فريدوني مديركل كتابخانه هاي عمومي استان قم با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر 27 كتابخانه به منابع كودك و نوجوان مجهز هستند و كودكان و نوجوانان مي توانند از كتابهاي موجود استفاده كنند.

وي با اشاره به روند رشد در حوزه كودك و نوجوان گفت: سال گذشته معلمان مدارس اشتياق خوبي براي سوق دادن دانش آموزان به كتابهاي غيردرسي نشان دادند و از مجموع كل كتاب امانت داده شده كه 380 هزار نسخه بوده است، 68 هزار كتاب كودك را دانش آموزان امانت گرفته اند.

مديركل كتابخانه هاي عمومي قم با تاكيد بر نقش معلمان در علاقه مند كردن كودكان به مطالعه گفت: در ايجاد عادت مطالعه در كودكان سه نهاد خانواده، مدرسه و كتابخانه نقش اساسي دارند و براي علاقه مند كردن كودكان به مطالعه بايد تلاش سازمان يافته اي انجام شود.

دكتر فريدوني در ادامه افزود: سال گذشته مدارس تعامل خوبي با كتابخانه ها داشتند و دانش آموزان در مناطق مختلف به صورت روزانه از كتابخانه ها بازديد كردند.

همچنین بازديد از كتابخانه ها و آشنايي با اين محيط، كودكان و نوجوانان را به مطالعه علاقه مند خواهد كرد و براي جذب دائمي آنها اين اداره كل برنامه هاي متنوعي را پيش بيني كرده است