بهره برداری از باغ کتاب شهر تهران تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)  به نقل از خبرگزاری مهر، دکترمحمد هادی ایازی در این بازدید از بخشهای مختلف در حال ساخت باغ کتاب تهران دیدن کرد.

وی با اعلام این که باغ کتاب تهران تا پایان سال به بهره برداری می رسد گفت: در این محل نمایشگاه دائمی کتاب دایر می شود که در طول سال در حوزه های متعدد تخصصی، کتابهای مختلف ایرانی و خارجی عرضه خواهد شد.

ایازی با بیان این که مردم همواره در طول برگزاری نمایشگاه کتاب برای خرید اشتیاق دارند افزود: برپایی این نمایشگاه با توجه به اینکه در طول سال انجام می شود آن فشار مربوط به نمایشگاه های کتاب را ندارد و شهروندان به راحتی می توانند از این نمایشگاه ها دیدن کنند .

معاون شهردار تهران ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه فرصت حضور حوزه های تخصصی مختلف در این نمایشگاه ها فراهم می شود.

وی با اشاره به مجاورت باغ کتاب با کتابخانه ملی و مجموعه فرهنگستان ها گفت : وجود این مراکز در نزدیکی باغ کتاب این شرایط را فراهم می کند تا یک کار ویژه مشترک با این مراکز انجام دهیم تا از توان این مجموعه ها نیز بهره مند شویم .

به گفته ایازی، اگر این مجموعه ها با هم مرتبط شوند تاثیرگذاری جدی در حوزه فرهنگ شهر تهران خواهد داشت .

وی پیشرفت کار در پروژه باغ کتاب را 38 درصد عنوان کرد و افزود : 24 درصد از کار فیزیکی و 14 درصد کار نیز خارج از پروژه انجام شده که در جلسه امروز با مدیران و پیمانکاران پروژه زمان بندی را به آن ها اعلام کردیم که طبق آن تا پایان سال کار به اتمام می رسد و این مجموعه فرهنگی بزرگ تحویل شهروندان و هموطنان خواهد شد.