کد خبر: 42448
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 مهر 1399 - 10:33

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

دوره های آموزش الکترونیکی توسط دفتر پژوهش و آموزش نهاد برگزار می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
دوره های آموزشی «مهارت های اخلاقی»، «راه های قرآنی خواندن»، «مشاوره کتابدار»، «مهارت های پایه برای نابینایان و کم بینایان» و «بازار سرمایه(سرمایه‌گذاری)» به صورت الکترونیکی ویژه پاییز ۱۳۹۹ برگزار می شود.
دوره های آموزش الکترونیکی توسط دفتر پژوهش و آموزش نهاد برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، دفتر پژوهش و آموزش معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد از برگزاری دوره های آموزشی «مهارت های اخلاقی»، «راه های قرآنی خواندن»، «مشاوره کتابدار»، «مهارت های پایه برای نابینایان و کم بینایان» و «بازار سرمایه(سرمایه‌گذاری)» به صورت الکترونیکی ویژه پاییز ۱۳۹۹ خبر داد.

دوره آموزش مجازی مهارت‌های اخلاقی

دوره آموزش مجازی مهارت‌های اخلاقی در قالب سه سرفصل «پندهای بیهوده: چیستی؛ پیامدها و راهکار مقابله»، « تغییر زندگی با تغییر انگاره‌ها» و « برادران دروغین: دو رفتار به هم مانسته؛ یکی فضیلت و دیگری رذیلت» با تدریس زینب برخورداری، دانشیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و مجری طرح تدوین سند اخلاق حرفه‌ای نهاد برگزار می شود. مهلت ثبت نام در این دوره روزهای ۱۹ و ۲۰ مهرماه است.

در این دوره موضوع «پندهای بیهوده: چیستی؛ پیامدها و راهکار مقابله»، در چهار جلسه با سرفصل های «رایج‌ترین شیوه آموزش اخلاق: پند»، «موانعی که باعث بیهوده‌شدن پند می‌شوند»، «پیامدهای (تکرار)  پند بیهوده» و «راهکارهای جلوگیری از پند بیهوده» بررسی خواهد شد. این جلسات در تاریخ های ۲۷ مهرماه، ۴، ۱۱ و ۱۸ آبان ماه برگزار می شود. آخرین مهلت ارسال تمرین پایانی دوره برای ارزیابی تاریخ ۲۸ آبان تعیین شده است.

همچنین موضوع « تغییر زندگی با تغییر انگاره‌ها» با سرفصل های «چیستی انگاره»، «بازانگاری در دو گام» و «هفت فرمان مدیریت انگاره ها» طی سه جلسه در روزهای ۲۷ مهرماه، ۴ و ۱۱ آبان ماه بررسی می شود. آخرین مهلت ارسال تمرین پایانی دوره تاریخ ۱۸ آبان تعیین شده است.

موضوع « برادران دروغین: دو رفتار به هم مانسته؛ یکی فضیلت و دیگری رذیلت» نیز با سرفصل های «چیستی برادران دروغین (فضیلت و رذیلت)»،‌«آسیب بازشناسی برادران دروغین» و «افزایش مهارت‌های رفتاری از طریق شناسایی تعدادی از برادران دروغین» طی سه جلسه در روزهای ۲۷ مهرماه، ۴ و ۱۱ آبان ماه مورد بررسی قرار می گیرد. آخرین مهلت ارسال تمرین پایانی دوره تاریخ ۱۸ آبان تعیین شده است.

دوره آموزشی راه‌های قرآنی خواندن

دوره آموزشی راه‌های قرآنی خواندن در ۵ جلسه حاوی سرفصل های «مقدمه و کلیات ترتیل»، «رسوخ»، «استحکام و استکفاء،‌ خودباشی در فهم»، «اتباع احسن» و «انتظار، تدبر، ‌تصدیق» با تدریس رضا کریمی، دانشجوی دکتری تفسیر تطبیقی و معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار می شود. همکارانی که در دوره «مدرسه تابستانی خواندن سال های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵» شرکت داشته‌اند و علاقه‌مند به این دوره، در روز دوشنبه ۲۱ مهرماه می توانند در این دوره ثبت نام کنند و جلسات این دوره در روزهای ۲۸ مهرماه، ۵، ۱۲، ۱۹و ۲۶ آبان ماه برگزار می شود. ارزیابی دوره شامل آزمون و تمرین عملی است که آزمون این دوره در تاریخ ۳ آذرماه برگزار می‌شود.

دوره آموزش مجازی ویژه نابینایان با عنوان «بهره‌گیری از آرشیو منابع گویا و الکترونیکی: مهارت‌های پایه»

دوره آموزش مجازی ویژه نابینایان با عنوان «بهره‌گیری از آرشیو منابع گویا و الکترونیکی: مهارت‌های پایه» در ۸ جلسه با تدریس رسول رضایی و امید فلاحتی در قالب ارائه فایل های صوتی برگزار خواهد شد. ثبت نام در این دوره به صورت متمرکز انجام شده و جلسات این دوره در روزهای دوشنبه هر هفته از تاریخ ۲۱ مهرماه تا تاریخ ۱۰ آذرماه به مدت هشت جلسه برگزار خواهد شد. ارزیابی دوره شامل آزمون و تمرین پایانی است که آزمون در تاریخ ۱۷ آذر برگزار می‌شود.

دوره آموزشی مشاوره کتابدار

مرحله سوم از دوره آموزشی مشاوره کتابدر با تدریس مهدیه نظری، شاعر و نویسنده در سه جلسه به تاریخچه نشر کتاب های کودک و نوجوان، ناشران و کتاب هایشان، چشم انداز موضوعی، امتیاز ها و نواقص،‌گروه های سنی و آینده نشر می پردازد. مهلت ثبت نام در این دوره آموزشی ۲۱ و ۲۲ مهرماه بوده و جلسات این دوره در روزهای ۲۹ مهرماه و ۶ و ۱۳ آبان ماه برگزار می شود. ارزیابی دوره از طریق آزمون در تاریخ ۲۰ آبان ماه صورت می‌گیرد.

دوره سواد مالی تحت عنوان «ارتقای هوش و سواد مالی با سرمایه‌گذاری»

دوره سواد مالی تحت عنوان «ارتقای هوش و سواد مالی با سرمایه‌گذاری» با تدریس معصومه خرمن‌‎دار، دکتری تخصصی مدیریت مالی در پانزده جلسه برگزار می شود. این دوره به موضوعات انواع سواد، هوش مالی، سرمایه‌گذاری؛ بازارهای مالی و طبقه‌بندی آنها؛ انواع دارایی‌ها - اوراق بهادار؛ واسطه‌های مالی؛ شاخص بازار- معرفی شاخص‌های مهم جهان و ایران؛ آشنایی با صورت‌های مالی اساسی؛ آشنایی با نسبت‌های مالی؛ عناصر اصلی سرمایه‌گذاری ـ بازده؛ ریسک-انواع سرمایه‌گذار بر اساس ریسک؛ نحوه تشکیل سبد سرمایه‌گذاری؛ ارزیابی سبد سرمایه‌گذاری؛ مفاهیم اولیه جهت معامله‌گری در بازار سرمایه؛ تابلوخوانی در بازار سرمایه؛ طریقه ثبت سفارش و انجام معامله برخط در بازار سرمایه و آشنایی با روش‌های تحلیل بنیادی و تکنیکی می پردازد. مهلت ثبت نام در این دوره ۲۲ مهرماه و ویژه استان‌های خراسان شمالی، سمنان، گیلان، گلستان و مازندران بوده و جلسات روزهای سه‌شنبه هر هفته از تاریخ ۲۶ مهرماه تا ۱۱ بهمن ماه به مدت ۱۵ جلسه برگزار خواهد شد. آزمون پایانی این دوره در تاریخ ۱۸ بهمن برگزار می‌شود.

علاقه مندان جهت ثبت نام در این دوره ها می توانند در تاریخ های یاد شده، از طریق «سامانه فراگیر آموزش» و ورود به بخش «درخواست آموزش» در پروفایل آموزشی خود، اقدام کنند. محتوای این دوره ها به صورت الکترونیکی در قالب فیلم و یا پاورپوینت (همراه با صوت) از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی آموزش نهاد به نشانی https://amoozesh.iranpl.ir ارائه می شود. نمره نهایی شرکت کنندگان بر اساس معیارهایی چون بهره مندی از محتوای ارائه شده، حضور به موقع در کلاس ها،‌ مطالعه دقیق راهنماهای منتشر شده در کلاس، انجام و ارسال به موقع تمرین ها و پروژه های کلاسی، مشارکت در پرسش و پاسخ و شرکت در آزمون نهایی، محاسبه خواهد شد. در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می شود.

برای مشاهده کامل دوره ها، جدول برنامه های آموزشی و نحوه ثبت نام اینجا را ببینید.