کد خبر: 42531
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آبان 1399 - 12:04

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نشست فراکسیون روحانیت مجلس با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
نشست فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با موضوع توسعه کتابخوانی و مشکلات مالی نهاد برگزار شد.
نشست فراکسیون روحانیت مجلس با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه و فعالیت های نهاد به بیان نواقص قانونی و کمبودهای بودجه ای نهاد پرداخت و به سوالات نمایندگان این فراکسیون پاسخ داد.

وی در این نشست تأکید کرد: هر چه در تخصیص بودجه و امکانات به کتابخانه های عمومی کاهش صورت گیرد چندین برابر آن باید در برنامه های کاهش اسیب های اجتماعی تخصیص یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخانه ها و لزوم توجه به نهاد کتابخانه های عمومی در بودجه سال ۱۴۰۰ به ارائه پیشنهادها و نقطه نظرات خود پرداختند.

ارتباط بیشتر مدیران کل استانی نهاد با نمایندگان مجلس، توجه به امکانات محلی، لزوم افزایش ساعات کار کتابخانه ها، توجه به بودجه نهاد، استفاده از کتابخانه های سیار در مناطق محروم و کمتربرخوردار، برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان، تعامل بیشتر با دستگاه ها دیگر در تأمین نیازمندی های نهاد از جمله نظرات نمایندگان مجلس در این نشست صمیمانه بود.