سال گذشته 16 ميليارد تومان كتاب براي كتابخانه‌ها خريداري شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاري فارس ، حميدرضا چاكري ضمن بيان اين مطلب به توضيح طرح تامين كتاب پرداخت و افزود: براي تامين كتاب و منابع سودمند براي بيش از 2 هزار كتابخانه عمومي، كار گروه تخصصي متشكل از اساتيد و افراد خبره در حوزه فرهنگ و انديشه اسلامي، شروع به كار كرده است كه براساس نياز مخاطب و اعضاي كتابخانه و بعد از رصد بازار، منابع مورد نياز را تامين و به كتابخانه ها مي‌فرستند.

چاكري در ادامه به اختصاص بودجه 16 ميلياردي براي خريد كتاب در سال گذشته اشاره كرد و افزود : سال گذشته بيش از 4 ميليون نسخه كتاب براي كتابخانه‌ها ‌تهيه و ارسال شده است. 
معاون توسعه كتابخانه و كتابخواني نهاد در پايان به ارائه دستاوردهاي نهاد در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب اشاره كرد و گفت: رونمايي از نشريه علمي و تحقيقاتي كتابداري، معرفي نرم افزارهاي نمايه، دستاوردهاي نهاد در بخش مشاركت و خيرين تنها بخشي از فعاليت‌ها و دستاوردهاي نهاد به شمار مي‌آيند. 
غرفه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، در سالن اصلي شبستان از تاريخ 15 لغايت 25 ارديبهشت ماه از ساعت 10 صبح الي 20 آماده پذيرايي از عموم بازديد كنندگان است.