آموزش بازيابي منابع رايگان علمي از محيط وب در غرفه كتابخانه ملي به دانشجويان

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از کتابخانه ملی ، بر اساس اين خدمت كتابخانه ملي كه به منظور افزايش توان تشخيص نياز اطلاعاتي ، بازيابي و استفاده خلاقانه از اطلاعات و منابع علمي انجام مي شود دانشجويان ومحققين مي توانند ، پاسخ سؤالات پژوهشي و يا موضوعات مورد نياز براي استفاده در نگارش تحقيق و يا پايان نامه خود را با استفاده از منابع علمي و رايگان موجود در فضاي وب و منابع موجود در بانك هاي اطلاعاتي كتابخانه ملي دريافت كنند.

همچنين آموزش روش هاي دستيابي به منابع ساير مراكز اطلاع رساني علمي و فرهنگي كشور و يا  استفاده از دانش متخصصان موضوعي به صورت حضوري در غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي و يا  از طريق پست الكترونيك از جمله ديگر فعاليت هاي اين بخش است .

آموزش جستجوي پيشرفته منابع علمي در موتور جستجوي گوگل نيز از جمله ديگر خدمات ارائه شده در بخش مرجع غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي است .

موضوع فعاليت بخش مرجع غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي كه در راستاي افزايش سطح سواد اطلاعاتي دانشجويان ، محققين و همچنين آموزش دست يابي به منابع مطالعاتي معتبر علمي انجام مي شود شامل پاسخگويي به سؤالات پژوهشي در قالب معرفي منابع ، راهنمايي دستيابي به اطلاعات تمام متن ، مشاوره با بيش از 40 نفر از متخصصان موضوعي  علوم مختلف و همچنين متخصصان علوم  اطلاع رساني است.

غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در شبستان اصلي ، انتهاي راهروي شماره 5 واقع است.