حركت مايکروسافت به اينترنت با آفيس 2010

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ايسنا، بزرگ‌ترين شرکت نرم‌افزاري جهان برنامه‌هاي معروف ورد، اکسل، اوت لوک و پاورپوينت را ارتقاء داده و نسخه‌هاي آنلاين اين برنامه‌ها را براي پاسخ به نياز گروه جديد کاربران سيار و متصل به اينترنت که از آخرين ارتقاء اين مجموعه در سال 2006 ظهور کرده‌اند، عرضه کرد.

بهبودهاي متعدد از جمله ويرايش عکس در ورد، استفاده از ويديو در پاورپوينت، همکاري در اسناد و اتصال تماس‌هاي اي‌ميل به اطلاعات فيس بوک در نسخه جديد مجموعه آفيس مشاهده مي‌شود.

اما بزرگ‌ترين تغيير، حرکت مايکروسافت به سمت ابر است که به کاربران امکان مي‌دهد به اسناد ذخيره شده در سرورهاي اين شرکت در هر مکاني دسترسي داشته و آن‌ها را ويرايش کنند.

خريداران اداري آفيس به برنامه‌هاي اينترنتي آفيس مايکروسافت شامل ورد، پاورپوينت و اکسل در رايانه‌ها و تلفن‌هاي همراه متصل به اينترنت دسترسي فوري خواهند داشت اما پول بيش‌تري براي استفاده از آن‌ها پرداخت مي‌کنند.

مصرف‌کنندگان عادي از ماه آينده مي‌توانند از طريق سرويس ويندوز لايو مايکروسافت به‌طور رايگان از نسخه‌هاي آنلاين آفيس استفاده کنند و اين شرکت اميدوار است مصرف‌کنندگان براي داشتن ويژگي‌هاي بيش‌تر اين برنامه پول پرداخت کنند که بسته به سطح ويژگي‌ها صد تا 500 دلار خواهد بود.

استراتژي آنلاين مايکروسافت تغيير عمده‌اي براي ويندوز خواهد بود که به گفته مايکروسافت، 500 ميليون کاربر دارد. هم‌چنين مايکروسافت با اين خدمات وارد رقابت مستقيم با Google Docs مي‌شود که نسخه مشابهي از برنامه‌هاي مايکروسافت است که برروي اينترنت موجود بوده و نيازي به دانلود نرم‌افزار ندارد و براي کاربران شخصي رايگان و براي شرکت‌ها 50 دلار به ازاي هر کاربر است.

بر اساس اين گزارش گوگل مي‌گويد اين سرويس از زمان راه‌اندازي شدن در چهار سال قبل تاكنون 25 ميليون کاربر جذب کرده است.