کد خبر: 42653
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 آبان 1399 - 15:17

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

افتتاح چند کتابخانه در هفته کتاب

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران
نهاد کتابخانه های عمومی کشور همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب چندین کتابخانه افتتاح کرد.
افتتاح چند کتابخانه در هفته کتاب

به گزارش لیزنا،‌ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب آیین افتتاح کتابخانه عمومی صاحب الزمان(عج)، کتابخانه شهرک مسکن مهر صفادشت شهرستان ملارد، کتابخانه شهدای شهرک واوان و دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان پردیس افتتاح شد.

افتتاح کتابخانه صاحب الزمان(عج)

آیین افتتاح کتابخانه عمومی صاحب الزمان(عج) شهر تهران شنبه 24 آبان  با حضور سیدمرتضی محصل همدانی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)، داوود جوادیان سرپرست امور اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان، هیات امنای مسجد صاحب الزمان (عج) و کارشناسان و کتابداران برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید مرتضی محصل همدانی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) ضمن تشکر و تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان که در شرایط سخت و بحرانی کرونایی به تجهیز کتابخانه همت گماردند، افزود: مسجد صاحب الزمان(عج) که سابقه تاریخی 65 ساله دارد و از سال 1335 سنگ بنای این مسجد گذاشته شده است نیاز به یک تحول بنیادی در راستای فعالیت های خود داشت که به لطف خدا و همت همه دوستان محقق شد.

محصل همدانی با تاکید بر اینکه علم فقط داشتن سواد خواندن و نوشتن نیست افزود: همان کتابی که می توانیم آن را در دستان مردم بگذاریم خود به نوعی بهره برداری از علم است و اجر عظیمی دارد، امیدوارم به یاری خدا و با هم برای مردم و در کنار مردم خدمتگزار جامعه اسلامی باشیم.

گفتنی است کتابخانه مسجد صاحب الزمان (عج) با زیربنای 420 متر مربع و با دارا بودن بیش از 10 هزار جلد کتاب و بخش های مختلفی از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک و بخش نشریات طی مراسم ملی روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتتاح شد و پس از بازگشایی کامل کتابخانه های عمومی که اینکه به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، آماده ارائه خدمات به شهروندان تهرانی می باشد.

بازگشایی کتابخانه شهدای شهرک واوان

کتابخانه عمومی شهدای شهرک واوان اسلامشهر با حضور علیرضا جعفری معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، داود سرمدی معاون عمرانی فرماندار، امین اسدی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر، حسین علی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، هوشیار لاریجانی رئیس امور کتابخانه های استان و جعفری رئیس اداره کتابخانه 24 آبان ماه و در آغازین روز هفته کتاب بازگشایی شد.

در این مراسم معاون سیاسی، انتظامی فرمانداری اسلامشهر غنی سازی کتابخانه ها را از مهمترین وظایف مسولان فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه ها باید از کتاب غنی باشند تا علاقمندان بتوانند نیازهای خود را با مراجعه به این مراکز فرهنگی بر طرف کنند.

وی افزود: مردم ما نیاز به فضاهای بیشتر فرهنگی دارند و با توجه به تهاجم فرهنگی برعلیه  کشور ما، جا دارد که ما امکانات فرهنگی بیشتری در اختیار مردم و جوانان قرار دهیم.

گفتنی است کتابخانه شهدای شهرک واوان در سال 1377 شروع به فعالیت کرده بود اما به دلیل فرسودگی و نیاز به تعمیرات و بازسازی از تیرماه سال 97 تعطیل و عملیات بازسازی آن آغاز گردید.

این کتابخانه در مراسم ملی روز کتاب، کتابخوانی، کتابدار، با مساحت 1350 مترمربع و زیربنای 375 متر مربع بازگشایی شد.

کتابخانه شهدای شهرک واوان که یکی از کتابخانه های فعال شهرستان است و با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران تجهیز گردیده، پس از بازگشایی کتابخانه ها که اینک به دلیل شیوع کرونا تعطیل می باشد، آماده ارائه خدمت به مردم خواهد بود. 

افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان پردیس

کتابخانه عمومی آرا در فاز ۱۱ شهر پردیس با حضور عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس، حجت الاسلام حسینی امام جمعه، همتی شهردار پردیس و سلطان محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، محبوبه کفیلی سرپرست اداره امور همکاری ها  افتتاح شد.

 این کتابخانه در طبقه دوم مدرسه اجتماع‏محور واقع در فاز ۱۱ شهرستان پردیس با زیربنای 112 مترمربع احداث شده و  دارای  3685 جلد کتاب و بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا و بخش کودک مستقل می باشد.

همچنین کتابخانه فرزانگان یکی دیگر از کتابخانه های شهرستان پردیس با زیربنای 95 مترمربع که دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک می‏باشد، به بهر برداری رسید.

این دو کتابخانه پس از بازگشایی کتابخانه های عمومی، که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، آماده ارائه خدمات به عموم مردم خواهد بود.

افتتاح کتابخانه شهرک مسکن مهر صفادشت شهرستان ملارد

در این مراسم که سجاد برنجی فرماندار، ناصر انصاری بخشدار بخش صفادشت، محمد علی کریمی شهردار صفادشت، سید علی حسینی، رییس شورای اسلامی صفادشت، سید وحید رضامعزی رئیس اداره حراست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، فیروزه یار محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و تنی چند از مسئولین و کتابداران در محل کتابخانه حضور داشتند، در پخش زنده آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار این کتابخانه با حضور دبیرکل نهاد از طریق ویدئوکنفراس افتتاح شد.

این کتابخانه با زیربنای ۶۵۰ متر مربع به همت شهرداری و شورای اسلامی صفادشت در شهرک مهر  این شهر بنا و توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با اعتبار سه میلیارد ریال تجهیز به بهره برداری رسیده است .

کتابخانه مهر ملارد در دو طبقه  دارای 4500 جلد کتاب و بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی و مرجع، سالن های مطالعه مجزا، بخش کودک، بخش نشریات و بخش مستقل نوجوان می باشد که پس از بازگشایی کتابخانه های عمومی، آماده ارائه خدمات به عموم مردم است.

گفتنی است در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که روز 24 آبان ماه بصورت زنده از طریق شبکه چهار سیما پخش شد، 30 کتابخانه در استان‏های اردبیل، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، فارس، گیلان و لرستان بصورت همزمان و از طریق وب کنفرانس افتتاح شدند.