هیأت مدیره جدید شورای کتاب کودک 5 خرداد انتخاب می‌شوند

 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر ، نوش‌آفرین انصاری با اعلام این خبر گفت:  اعضاء شوراء 192 نفرند که ما از همه آنها دعوت کرده‌ایم برای رای‌گیری در مجمع عمومی سالیانه حضور یابند.

وی درباره نامزدهای عضویت در هیأت مدیره شورای کتاب کودک هم افزود: تا قبل از انتخابات اسامی نامزدها مشخص نخواهد بود و امیدوارم با اسقبال اعضاء و اعلام کاندیداتوری آنها انتخابات خوبی داشته باشیم.

رئیس شورای کتاب کودک همچنین درباره احتمال حضور خود در ترکیب آتی هیئت مدیره شورا گفت: من انصراف نداده‌ام و امیدوارم دوستان بنده را قابل بدانند تا در هیأت مدیره در خدمتشان باشم.

به گفته نوش‌آفرین انصاری مجمع عمومی شورای کتاب کودک و انتخابات برای تعیین اعضاء جدید هیئت مدیره آن بعد از ظهر روز چهارشنبه 5 خردادماه در محل شورای کتاب کودک برگزار می‌شود.

شورای کتاب کودک سازمانی مستقل، غیردولتی و غیر انتفاعی است که توسط 37 تن از فرهیختگان حوزه فرهنگ و ادب سال 1341 تاسیس شد و 6 سال بعد رسماً به ثبت رسید. سیاست گذاری و برنامه‎ریزی در این شورا زیر نظر هیات مدیره صورت می‌گیرد که از هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل تشکیل شده است.

شورای کتاب کودک از سال 1343 به عنوان شعبه ملی ایران به عضویت دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY درآمد که ارتباط با این دفتر تاکنون ادامه ‎داشته است.