اختصاص وام کم بهره به صنعت نشر و کاهش دغدغه اقتصادی نویسندگان

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دکتر محسن پرویز، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از رییس جمهور خواست برای رفع مشکلات نشر و رونق این صنعت وام های کم بهره پرداخت شود و در این میان توجه ویژه ای به نویسندگان شود تا آنان در کمال آرامش اقتصادی و بدون کمترین دغدغه معیشت به تولیدات فرهنگی خود بپردازند.

مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، صبح امروز(25 اردیبهشت) با حضور رییس جمهور،سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی،احسان اله حجتی قائم مقام نمایشگاه و مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و تعداد زیادی ازناشران و مدیران فرهنگی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

دکتر پرویز در این مراسم با تصریح اینکه ناشران کشور سه سال است از وزارت ارشاد، وام دریافت نکرده اند و اکنون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: اقتصاد نشر ضعیف است و کل بودجه این بخش 600 میلیارد تومان است. این امر باعث شده تا عملاً کتاب فروشان و ناشران در روند کار خود با مسایلی مواجه باشند.

پرویز افزود: ضعیف بودن اقتصاد نشر باعث می شود که فعالیت در این بخش برای سرمایه گذاران خصوصی به صرفه نباشد و به این ترتیب بخش دولتی وارد عمل می شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش فرهنگ در همه جای جهان از حمایت های دولتی برخوردار است، از رییس جمهوری خواست با توجه ویژه به کارخانه های تولید کاغذ، مشکلات گران بودن کاغذ را تا حدودی مرتفع کند.