کتابخانه فردوسی در آلبانی افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر،  در این مراسم شهروز فلاحت پیشه سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران، آربن یاهوپای رئیس کتابخانه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلبانی، شهردار شهر برات و جمعی از مقامات محلی حضور داشتند.

افتتاح این سالن به ‌نام فردوسی که افتتاح نخستین سالن به ‌نام یک شخصیت ایرانی در کشور آلبانی است  در ادامه برگزاری سمینار بزرگداشت هزاره شاهنامه فردوسی در شهر برات از سوی نمایندگی فرهنگی کشورمان در 16 مارس و توافقات انجام پذیرفته میان شهرداری شهر و نمایندگی فرهنگی کشورمان انجام گرفته است.

در مراسم گشایش کتابخانه فردوسی همزمان با نودمین سال تولد وجیه بخارایی یکی از اندیشمندان فرهیخته آلبانی و مترجم شاهنامه فردوسی و نیز بوستان وگلستان سعدی به زبان آلبانیایی، هیأت ایرانی از مجسمه برنزی تازه نصب شده این شخصیت فرهنگی در محل ورودی کتابخانه شهر رونمایی کردند.

سپس علی عمویی سفیر کشورمان و فادیل نسوفی شهردار شهر برات در خصوص این شخصیت فرهنگی و خدماتی که به توسعه روابط فرهنگی دو کشور ایران و آلبانی انجام داده  سخنانی در جمع مردم حاضر در محوطه بیرونی کتابخانه شهر ایراد کردند.

از دیگر برنامه های ارائه شده در این مراسم رونمایی از کتاب تازه منتشر شده نمایندگی فرهنگی کشورمان به‌ نام "فردوسی درجهان آلبانیایی و وجیه بخارایی" بود که اختصاص به مجموعه مقالات  ارائه شده سمینار علمی با همین عنوان داشت که در ماه مارس در این شهر در بزرگداشت هزاره شاهنامه فردوسی از سوی نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار شده بود.