داوران کوچک برندگان ردهاوس را برگزیدند!

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از کتابک، سه کتاب در سه گروه سنی خردسالان، کودکان و نوجوانان از میان صدها کتابی که برای دریافت جایزه نامزد بودند، برنده امسال جایزه رد هاوس شده اند. The Hunger Games اثر سوزان کولینز در گروه سنی نوجوانان، Mondays are Murder نوشته تانیا لندمن در بخش کودکان و Bottoms Up! اثر جین ویلیس و آدام استوئر در گروه سنی خردسالان برندگان امسال هستند.


داوران جایزه ردهاوس (Red House Children Book Awards) در تمام مراحل اهدای جایزه، کودکان و نوجوانان هستند. هرسال، آن ها کتاب های جدید و مورد علاقه خود را با پر کردن فرمی در سایت این جایزه برای دریافت آن نامزد می کنند. پس از پایان این مرحله، رای گیری درباره کتاب ها آغاز می شود و بازهم کودکان و نوجوانان با سرزدن به سایت و آشنا شدن با کتاب های نامزد شده، آن ها را می خوانند و به کتاب های مورد علاقه شان رای می دهند. بنیاد رد هاوس که برگزار کننده و پشتیبان جایزه است، ۱۰ کتاب که بیشترین رای را به دست آورده اند به عنوان فینالیست برمی گزیند و از سه کتاب از میان این ده عنوان کتاب، برنده جایزه می شوند.


نام ۵۰ کتاب برگزیده نخست هم به عنوان محبوب ترین کتاب های سال، در فهرستی منتشر می شود. بنیاد ردهاوس این کتاب ها را در طول سال به صورت یک نمایشگاه سیار و البته براساس درخواست به همراه پوستر جایزه ردهاوس به مدرسه ها، کتابخانه ها و دیگر مراکز کودکان می فرستد.
برای اهدای جایزه به برندگان هم مراسمی برپا می شود و کودکان و نویسندگان گردهم می آیند و جشن می گیرند.