راه اندازی شبکه یکپارچه کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از خبرگزاری مهر ،حسنوند با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح شبکه یکپارچه کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران تا کنون اطلاعات مربوط به 9 هزار جلد کتاب از کتابخانه های مدارس علمیه خواهران بر روی  نرم افزار اختصاصی این طرح  قرار گرفته است این شبکه تاکنون به عنوان یک شبکه داخلی و تنها در دسترس خواهران طلبه و مدارس علمیه خواهران قرار داشت.

وی گفت: به منظور استفاده و بهره مندی پژوهشگران و محققان و عموم مردم از اطلاعات و منابع علمی موجود در کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران، اطلاعات این شبکه تا یک ماه آینده بر روی اینترنت قرار می گیرد در حال حاضر 200 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول وارد کردن اطلاعات کتابخانه ای خود در این شبکه هستند که به مرور زمان، با ورود و تکمیل اطلاعات هر حوزه علمیه در شبکه، اطلاعات آن بر روی اینترنت نیز قرار می گیرد.

مدیر امور کتابخانه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: در حال حاضر اطلاعات کتابخانه ای مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مدارس علمیه شهرهای همدان، توسرکان و آران وبیدگل بر روی این شبکه قرار گرفته است. تلاش می شود تا اطلاعات پایان نامه های طلاب در سطوح  2 و 3( کارشناسی وکارشناسی ارشد) حوزه های علمیه نیز به این اطلاعات افزوده شود. 

وی افزود: پیش بینی می شود اطلاعات نزدیک به یک میلیون جلد کتاب موجود در کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران در این سایت قرار گیرد.