جايزه نمايشگاه كتاب «مونته نگرو» به ايران اعطاء شد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از فارس، اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي  اعلام کرد، در مراسم اختتاميه نمايشگاه برانيسلاو ميچونوويچ وزير فرهنگ مونته نگرو، لوح تقديري را به همراه يك كتاب نفيس در مورد كشور مونته نگرو به مسئول غرفه كشورمان اعطا نمود.


پس از مراسم اختتاميه وزير فرهنگ مونته نگرو و همسرش در بازديد از غرفه كشورمان با نگاهي به انتشارات اين نمايندگي و كتبي كه به نمايش گذاشته شده بود، در ارتباط با اقلام انتشاراتي موجود در غرفه جمهوري اسلامي ايران به زبان صربي و كيفيت و تنوع آنها اظهار شگفتي كرد.


در اين بازديد مسئول غرفه فرهنگي كشورمان خطاب به وزير فرهنگ مونته نگرو گفت: هنرمندان ايراني از ديرباز در زمينه‌هاي انتشاراتي از پيشرفت‌هاي خوبي برخوردار بوده‌اند و همواره كتب ايراني هم از لحاظ محتوا و هم از حيث صفحه آرايي و طراحي جلد و ديزاين آثار خوبي را ارائه نموده‌اند و هم اكنون كتب متنوعي با موضوعات گوناگون در زمينه‌هاي تاريخي، فرهنگي، مذهبي، ادبي، هنري و غيره با كيفيت فوق العاده عالي به چاپ مي‌رسد.


در ادامه مسئول غرفه فرهنگي كشورمان كتاب نفيس خطاطي بسم‌الله كه كتاب آسماني مسلمانان را نشان مي‌دهد و همچنين كتاب «هفت رخ فرخ ايران» در ارتباط با تاريخ تمدن هفت هزارساله ايرانيان كه تأثير هنر ايراني در قبل و بعد از اسلام را بر جهان نشان مي‌دهد، به ايشان معرفي و تصريح كرد: بسياري از نقوش تاريخي و اسلامي موجود در آثار ايراني در كتب موجود در غرفه هاي نمايشگاه امسال مونته نگرو در موضوعات مختلف به چشم مي خورد كه همه بر گرفته از نقوش ايراني است.


در اين بازديد همسر وزير فرهنگ كه خود از هنرمندان تئاتر و سينماي اين كشور است اضافه كرد: من هميشه روياي سفر به كشور افسانه‌اي ايران را در سر داشته‌ام و بازديد از اين سرزمين باستاني هميشه از آرزوهاي من بوده است.


در پايان اين بازديد تعدادي از اقلام انتشاراتي و فرهنگي كشورمان به زبان صربي و همچنين كتاب نفيس هفت رخ فرخ ايران به رسم يادبود به وزير فرهنگ مونته نگرو هديه شد