بهره‌برداری از 7 مرکز ثابت و 5 کتابخانه سیار کانون در استان فارس در آینده‌ای نزدیک

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومی کانون، سیدصادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون، با اعلام این خبر گفت که این 7 مرکز از محل اعتبارات سفر استانی مقام معظم رهبری در حال احداث است و از این میان دو مرکز کانون در صفاشهر و والفجر شیراز نیز به زودی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.
صدور مجوز برای راه‌اندازی 5 کتابخانه سیار روستایی در استان و تاکید دوباره بر تولید عروسک عمو نوروز و قرار گرفتن آن در کنار سفره هفت سین کودکان ایرانی در نوروز 1390 از دیگر خبرهایی بود که در این نشست خبری توسط مدیرعامل کانون عنوان شد.
رضایی در عین حال از عدم وجود یک مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری کانون در شیراز انتقاد کرد و گفت: این امر بسیار ضروری به نظر می‌رسد چرا که استان‌های کوچک‌تر و با جمعیت کمتر دارای مجتمع های فرهنگی بزرگی هستند .
مدیرعامل کانون، پیرامون رکود در حوزه ادبیات و نشر کتاب کودک، این نظر را دقیق ندانست و افزود: کانون از سال 1344 در عرصه‌ی نشر کتاب کودک پیشتاز بوده و به تازگی نیز به عنوان ناشر برگزیده کودک با انتشار 220 عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.
وی همچنین از انتشار 470 عنوان کتاب کودک توسط کانون در سال جاری خبر داد .
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به سؤالی مبنی بر چشم‌انداز تولیدات چند رسانه‌ای و دیجیتال در آینده گفت: در سال 89 تولیدات انیمیشن و فیلم کودک مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است و در حال فراهم آوردن مقدمات تولید این فیلم‌ها هستیم.
رضایی همچنین در نشستی با کارکنان و مربیان کانون استان فارس مهم‌ترین هدف کانون پرورش را کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایرانی بر اساس تعلیم و تربیت دینی و اسلامی عنوان کرد.
وی در این زمینه یادآور شد که برنامه‌ریزی در حوزه تفکر‌ و تعلیم و تربیت در ایران اسلامی باید بر اساس تفکر اهل بیت(ع) باشد.
وی با بیان این نکته که گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از مهم ترین وظایف کانون است بر توجه به آموزه‌های قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد که قرآن کامل‌ترین کتاب است و در آن خداوند متعال، سعادت دنیا و آخرت را برای انسان‌ها تامین می‌کند.
مدیرعامل کانون ادامه داد: تعلیم و تربیت اسلامی، فرایندی است که در زمان و مکان نهادینه می‌شود. نگاه مربیان و مدیران کانون پرورش فکری باید در راستای توجه به قرآن، احادیث نبوی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عشق به کار و تلاش باشد.
رضایی همچنین توضیح داد که تشویق کودکان به امر کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف کانون در سال همت و کار مضاعف است.
مجتبی حق‌پرست، مدیر کانون فارس نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی 5 مرکز سیار در استان فارس گفت: اگر مشکل نیرو و کتاب و به ویژه اعتبارات مالی برطرف شود به زودی شاهد راه‌اندازی مراکز جدید خواهیم بود.
وی به موفقیت‌های اعضای کانون استان فارس از جمله کسب رتبه‌ی دوم کشوری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در میان مراکز کانون اشاره کرد.
اجرای نمادین سرود جمهوری اسلامی توسط اعضای نوجوان پسر مرکز شماره 4 شیراز، قصه‌گویی یکی از همکاران فرهنگی با محوریت موضوعی امام جواد(‌ع‌) و اجرای متن میلاد امام جواد(‌ع‌) توسط یکی دیگر از همکاران از برنامه‌های جانبی گردهمایی بود .