کد خبر: 43065
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 دی 1399 - 13:10

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری؛

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد کتابخانه مرکزی استان شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
احمد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر رئیس مجلس به چهارمحال و بختیاری خواستار ایجاد کتابخانه مرکزی این استان شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد کتابخانه مرکزی استان شد

به گزارش لیزنا، احمد راستینه، نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به این استان، خواستار احداث کتابخانه مرکزی شد.

در متن این گزارش آمده است:

کتابخانه مرکزی استان در سال 92تصویب و بودجه آن در سال ۱۳۹۷تأیید شد ولی اعتباری به این طرح تخصیص نیافت.

استان چهارمحال و بختیاری علی رغم آن که مهد پرورش شعرای نامداری همچون عمان و دهقان سامانی و میرزا حبیب دستان بنی از پیشگامان تحول در نثر، ترجمه و تدوین دستور زبان امروزی فارسی می باشد و علاقه‌مندان بسیاری به ادبیات اصیل پارسی دارد ولی از سال ۹۲ تا به امروز منتظر تائید تخصیص اعتبار زمین در نظر گرفته شده برای این مهم می باشد لذا با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالبه به حق مردم،  شایسته است نگاه ویژه ای به این پروژه صورت پذیرد.

گفتنی است پروژه کتابخانه مرکزی استان در سال 92 تصویب و در سال 94 اعتبار لازم جهت خرید زمین از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین و زمین این کتابخانه از اداره کل مسکن و شهرسازی استان خریداری شد ولی با وجود پیگیری های متعدد هنوز اعتباری به این طرح تخصیص نیافته است.