ISI عامل فروش ارزان علم محققان است!

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، مهندس علی اکبر محرابیان روز پنج شنبه در همایش سراسری کانونهای هماهنگی دانش و صنعت گفت: قرن حاضر، قرن جنگ علم و فناوری است.

وی افزود: آن چیزی که امروز در جهان در انحصار قدرتها است دانش و فناوری است و تمام رقابتها و مسابقات بین قدرتهای مختلف در جهت تسلط بر علم و فناوری است.

محرابیان با انتقاد از نحوه ارتقای اعضای علمی در نظامهای علمی کشورها و همچنین ایران اظهار داشت: برای ارتقای اعضای هیأت علمی انتشار مقالات در مجلات ISI مد نظر قرار گرفته است که اجرای این شیوه منجر به عرضه ارزان و آسان علم و فناوری می شود.

وزیر صنایع و معادن با تاکید بر اینکه با اجرای این شیوه علم دانشمندان ایرانی در اختیار قدرتهایی قرار می گیرد که از این علم علیه ما استفاده می کنند گفت: خوشبختانه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به تغییر این شیوه کرده است و از سوی دیگر کشورهای جهان اسلام شبکه ارزیابی علمی را نیز ایجاد کرده اند و درخواست من این است که از این کانال ادامه دهیم.

محرابیان با اشاره به ایجاد و راه اندازی کانونهای هماهنگی دانش و صنعت ادامه داد: این کانونها پل ارتباطی صنعت و دانش است از این رو وزارت صنایع آمادگی ارائه حمایتهای قانونی برای این کانونها را دارد.