حمله اينترنتی به کامپيوترهای مجهز به XP

 

به گزارش پايگاه خبري كتابداري و اطلاعع رساني ايران (ليزنا) به نقل از آتي ايران، شرکت مايکروسافت طي گزارشي اعلام کرد که تاکنون بيش از 10 هزار حمله به اين حفره را در رايانه‌هاي شخصي مختلف شناسايي کرده است. مايکروسافت در وبلاگ رسمي خود در اين باره نوشت: «ما در ابتدا شاهد حضور محققان و کارشناسان براي انجام بررسي‌هاي لازم روي اين حفره امنيتي بوديم. اما از ابتداي روز پانزدهم ژوئن اولين حملات عمومي به اين حفره آغاز شد. البته بايد توجه داشت که حملات به اين حفره و سوءاستفاده از آن محدود بوده است. با اين وجود ما طي هفته گذشته شاهد افزايش قابل ملاحظه تعداد حملات صورت گرفته با رايانه‌هاي مجهز به  سيستم‌عامل ويندوز XP با اين حفره امنيتي بوديم

مايکروسافت اظهار داشت اين حملات که از سوي سايت‌هاي اينترنتي آلوده به ويروس صورت گرفته است، از طريق کشورهاي آمريکا، روسيه، پرتغال، آلمان و برزيل پشتيباني مي‌شود. به طور ويژه، رايانه‌هايي که در کشورهاي روسيه و پرتغال قرار گرفته‌اند بيشتر باعث حمله به اين حفره امنيتي مي‌شوند.

به گفته شرکت امنيتي سيمانتک، اين حملات اينترنتي در روزهاي 21، 26 و 27 ژوئن به اوج خود رسيدند و در روزهاي ياد شده بر شدت آن‌ها بسيار افزوده شد.