چهار هزار جلد کتاب فارسی در کتابخانه اسکندریه مصر وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، حاتم محمد علی یس، بعدازظهر پنجشنبه در نشستی با مدیر اداره همکارى‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با ابراز خرسندی از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه‌های مختلف گفت: کتابخانه اسکندریه مصر از بزرگترین کتابخانه‌های جهان است که شش میلیون جلد کتاب دارد و از این تعداد دو میلیون جلد نسخه‌های خطی می‌باشند.

وی افزود: بیش از چهار هزار جلد کتاب به زبان فارسی در این کتابخانه وجود دارد که بسیاری از آنها کتب خطی باارزش بالای علمی هستند.

وی گفت: پژوهشگاه و سایر مراکز علمی پژوهشی ایران می‌توانند با این کتابخانه ارتباطات علمسی داشته باشند.

آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای جهان اسلام مفید است

مدیر اداره همکارى‌های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این نشست گفت: آثار علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه‌های مختلف بسیار چشمگیر و برای جهان اسلام مفید است.

حبیب قهرمانی افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بدون پرداختن به مباحث سیاسی، تنها در قالب علمی - پژوهشی مصالح و منافع جهان اسلام را دنبال می‌کند.

وی یادآورشد: اندیشمندان خارجی می‌توانند در صحنه ترجمه با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همکاری داشته باشند.

قهرمانی گفت: در راس پژوهشگاه شخصیتی بسیار ارزشمند، روشنفکر و آگاه به مسائل روز حضور دارند و به دلیل شخصیت تقریبی و مشارکت مستمر ایشان در عرصه بین‌الملل، ظرفیت بالایی برای کمک به وحدت جهان اسلام دارد.

وی ابراز امیدواری کرد جهان اسلام شاهد یک گفتمان معقول تقریبی با حضور اندیشمندان مطرح تقریب در دانشگاه الازهر باشند.

قهرمانی تصریح کرد: باید با استفاده از شخصیت‌های تقریبی گفتمان‌هایی به نفع جهان اسلام در مراکز علمی معتبر دنیا برگزار گردد تا از این دریچه ملت‌ها به هم نزدیک‌تر و از اختلافات کاسته شود.