کد خبر: 43225
تاریخ انتشار: شنبه, 18 بهمن 1399 - 11:43

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

رونمایی از پوستر معرفی آثار برجسته آیت‌الله مصباح در یزد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
کتابخانه‌های عمومی استان یزد همزمان با چهلمین روز رحلت علامه محمدتقی مصباح یزدی، از شخصیت علمی و معنوی این عالم مجاهد و انقلابی تجلیل و از پوستر آثار برجسته وی با عنوان «أین عمار» رونمایی می‌کند.
رونمایی از پوستر معرفی آثار برجسته آیت‌الله مصباح در یزد

به گزارش لیزنا، ویژه‌نامه برنامه چهلمین روز رحلت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و حوزه علمیه «مدینه‌العلم کاظمیه» و با حضور جمعی از مقامات استانی، مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شاگردان این استاد بزرگ، روز یکشنبه 19 بهمن در یزد برگزار می‌شود.

در این مراسم که به میزبانی حوزه علمیه «مدینه‌العلم کاظمیه» برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی، از شاگردان علامه مصباح یزدی و رئیس مرکز دایره‌المعارف علوم عقلی اسلامی به ایراد سخنرانی در خصوص شخصیت علمی، معنوی و انقلابی آیت‌الله مصباح خواهد پرداخت.

در بخشی از این مراسم همچنین از پوستر معرفی آثار برجسته علامه مصباح با عنوان «أین عمار» رونمایی خواهد شد.

این پوستر را نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب مجموعه پوسترهای ترویجی کتابخوانی با عنوان «این چند کتاب» تهیه و منتشر کرده است.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، از عالمان برجسته و انقلابی کشور عصر جمعه 12 دی ماه 99 در سن 86 سالگی رحلت کرد.

ایشان در دوره حیات بابرکت خود از محضر اساتید بزرگی همچون حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت کسب فیض کرد.

از آیت‌الله مصباح یزدی 152 عنوان کتاب، 7 عنوان مقاله و هزاران ساعت سخنرانی و آثار گفتاری در حوزه‌های مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به یادگار مانده است.