شرکت IOLO نرم‌افزار امنیتی System Mechanic را عرضه کرد

 


به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از ایتنا اخیراً شرکت IOLO نرم‌افزارهای امنیتی را به گونه ای تعریف کرده است که به جرات می‌توان این اتفاق را انقلابی در دنیای نرم‌افزارهای امنیتی به حساب آورد.

  آنتی‌ویروس‌ها که به عنوان سپر دفاعی رایانه‌های شخصی میهمان سیستم‌های ما هستند و وظیفه محافظت رایانه‌های ما در مقابل ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب را به عهده دارند، گاهی اوقات وجود تنها یکی از آنها  برای کاربرانی که زیاد با اینترنت و فضای مجازی سروکار دارند کفایت نمی‌کند و آنها مجبورند تا یک نرم‌افزار محافظتی دیگر جهت جلوگیری از نفوذ و سوءاستفاده هکرها نیز بر روی سیستم خود داشته باشند.


استفاده از نرم‌افزارهای اینچنینی مفید و بعضاً ضروری است. اما به دفعات پیش آمده است که کاربران از سرعت پایین سیستم خود پس از نصب این نرم‌افزارها گله‌مند بوده‌اند.

در کنار این نرم‌افزارهای امنیتی که عموماً کند شدن سیستم را نیز به ارمغان می‌آورند، نرم‌افزارهای دیگری نیز هستند که وظیفه افزایش سرعت و کارایی سیستم عامل و به تبع آن رایانه را بر عهده دارند که اصطلاحاً Tune-up نامیده می‌شوند.


این نرم‌افزارها عموماً از طریق انجام کارهایی از قبیل مرتب کردن Registry و یا Defrag کردن هارددیسک عوامل کندی سیستم را از بین می‌برند و باعث افزایش سرعت سیستم می‌شوند.

 غیر از نرم‌افزارهای امنیتی ارائه شده توسط این شرکت که قابلیت‌های امنیتی نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس و آنتی‌اسپای را به شکل جدیدی برای کاربران تامین می‌کنند و کمترین تاثیر را در کاهش سرعت سیستم برجای می‌گذارند.

در کنار نرم‌افزار امنیتی System Shield شرکت IOLO نرم‌افزار Tune up این شرکت با نیز با نام System Mechanic نیز از طریق راهکارهای مورد اشاره در نرم‌افزارهای Tune up و البته به کمک چندین راهکار جدید از کند شدن سیستم پس از مدتی استفاده نیز جلوگیری می‌کنند و باعث حفظ کیفیت و سرعت سیستم در استفاده‌های طولانی مدتی می‌شود.