تغییر زمان برگزاری جشن ساعت آفتابی كتابخانه و موزه ملي ملك
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك اعلام کرد: برنامه‌ی جشن ساعت آفتابی به‌همراه جشن میلاد امام حسین (ع) در روز پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود اين مراسم روز يكشنبه مورخ 20 تيرماه 89 برگزار می شود که به دلیل تعطیلی روز یکشنبه، زمان برپایی آن تغییر یافت.

قرار است در این روز، ساعت آفتابي قديمي ميدان مشق در محل اين مؤسسه رونمايي مي شود و بطور دائمي در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

در این جشن  مهندس باقري اهدا كننده اين اثر پيرامون شيوه كار ساعت آفتابي و معرفي سازنده آن  به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و تعدادي از ساعت هاي آفتابي ايران و جهان نيز معرفي مي شود.

گفتنی است اين ساعت در دوره پهلوي اول توسط مهندس بغايري ساخته شد و در كنار سردر باغ ملي تهران نصب گرديد كه پس از مدتي مفقود شد، و در طي سال ها دست به دست شدن در نهايت توسط آقاي مهندس محمد باقري از پژوهشگران نجوم ايران و سردبير مجله تاريخ علم پيدا شده و به موزه ملي ملك اهدا گرديد. اين ساعت آفتابي سنگي در زمان خود از دقيق ترين ساعت هاي آفتابي ساخته شده در ايران است كه توانايي نمايش زمان تا بازه زماني 10 دقيقه را دارد.

این مراسم در محل كتابخانه و موزه ملي ملك واقع در ميدان امام خميني در ساعت 15 برگزار خواهد شد و شركت در آن براي عموم علاقمندان آزاد است.