وزارت ارشاد 3 هزار بـاب کتـابخانه مساجــد را تجهیز می‌کند
به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، این امر در راستای حمایت از نهضت کتابخوانی و به منظور تأمین بخشی از کتابهای مورد نیاز کتابخانه‌های مساجد، مراکز و کانونهای فرهنگی و هنری کشور صورت می‌گیرد.

در دیدار بهمن دری معاون امور فرهنگی ارشاد با دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور وعده مشارکت در تجهیز3000 کتابخانه و خرید 500 جلد کتاب برای هر یک از کتابخانه‌های مساجد به‌عنوان اقدامات اولیه این معاونت در این حوزه داده شد.

درّی در این دیدار تأکید کرد: اهم فعالیت معاونت امور فرهنگی، تقویت تشکلهای فرهنگی،‌ هنری و انتشاراتی، مشارکت با محافل مذهبی و دینی در تجهیز کتابخانه‌ها، تأمین کتابهای مناسب برای استانهای غیر برخوردار و نیز جهت‌دهی و عمق‌بخشی انگیزه‌های فرهنگی ناب در میان اصحاب فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی است.

معاون امور فرهنگی افزود: هدفمند نبودن توزیع منابع و اعطاء تسهیلات به سازمانها، ناشران، پدیدآورندگان و  اهل قلم و تلاشگران عرصه فرهنگ به تقویت حرکتهای پویای فرهنگی منجر نمی‌شود و حتی برخی از این کمکها در نهایت صرف فعالیتهای سخت‌افزاری و خرید تجهیزات غیر لازم می‌شود و اثری در ارتقای کیفی محصولات فرهنگی ندارد.

دری در پایان گفت: ساماندهی توزیع منابع در دستور کار معاونت قرار گرفته و امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته گامی مؤثر در این عرصه برداشته شود.