720 خوابگاه دانشجویی مجهز به کتابخانه میشود

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، به نقل از وب سایت مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، معاون فرهنگي، اجتماعي وزارت علوم از راه‌اندازي و تجهيز 720 كتابخانه خوابگاه‌هاي دانشجويي و اهداي 400 هزار بن كارت الكترونيك به دانشجويان خبر داد.

 دكتر غلامرضا خواجه‌سروي با اشاره به اقدامات اين معاونت در زمينه ترویج فرهنگ کتابخوانی و پشتیبانی فرهنگی از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با همکاری نهادهای فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این راستا در 720 خوابگاه دانشجویی، کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی و یا تجهیز شده است.

وي با اشاره به خرید و توزیع 300 هزار جلد کتاب در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی براي افزایش کیفیت محتوایی کتابخانه‌ها، اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت علوم اقدام به برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب با800 عنوان در80 دانشگاه کشور کرد که در پایان نمایشگاه، این کتاب‌ها به کتابخانه‌های دانشگاه‌ها اهدا شد.

خواجه‌سروی با اشاره به اهدای 400 هزار بن کارت الکترونیک به دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و غیر انتفاعی براي خرید کتاب، افزود: بنابراين یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی این معاونت غني‌سازي اوقات فراغت دانشجویان و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.