کد خبر: 43376
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 اسفند 1399 - 11:48

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه شهدای برکت دشت عباس شهرستان دهلران افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس شهرستان دهلران افتتاح شد.
کتابخانه شهدای برکت دشت عباس  شهرستان دهلران افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با روز میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس با حضور بهزاد علیزاده، نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ سید محسن موسوی، امام جمعه شهر دهلران؛ مجید عسگری، فرماندار شهرستان دهلران و همچنین جمعی از مسئولین و خیرین بخش دشت عباس، افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهر دهلران، ضمن تبریک ولادت امام علی (ع)، گفت: همزمانی افتتاح و بهره برداری از کتابخانه شهدای برکت دشت عباس با این ایام با سعادت منشأ خیر و برکت است.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی از تأکیدات دین مبین اسلام است و این موضوع نشان دهنده نقش اساسی کتاب در فرهنگ سازی و شکل گیری تمدن های نوین بشری است.

امام جمعه شهر دهلران اظهار داشت: ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و روستایی اقدامی پسندیده است که می تواند نقش مهمی در رشد فکری مردم و فراهم شدن اسباب سرگرمی و اوقات فراغت آن ها، به ویژه کودکان و نوجوانان، را فراهم کند.

در ادامه این برنامه بهزاد علیزاده، نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در مدتی که افتخار نمایندگی این حوزه در مجلس شورای اسلامی را دارم، این برنامه اولین حضورم در یک مراسم افتتاحیه است؛ چراکه مباحث فرهنگی به ویژه کتاب در شاکله فکری من اهمیت بسیاری دارد.

وی با تقدیر از اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی کشور در توسعه فرهنگ کتابخوانی، افزود: نقش کتابخوانی در گسترش فرهنگ جوامع بی بدیل است بنابراین لازم است این موضوع به عنوان امری جدی در اولویت برنامه های توسعه ای کشور قرار گیرد.

در بخش دیگری از این مراسم، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس با همکاری بنیاد برکت و از نوع تیپ ۲ روستایی با زیربنای ۲۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، شامل ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات حمایتی بنیاد برکت، احداث شده است.

وی افزود: این کتابخانه شامل بخش های مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و بخش نشریات بوده و تجهیز آن به همت این اداره کل انجام گرفته است.

حیدری با تقدیر از حمایت همه جانبه بنیاد برکت از تاسیس و توسعه کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: در استان ایلام بنیاد برکت در تاسیس و احداث ۵ باب کتابخانه عمومی مشارکت داشته است و کتابخانه عمومی شهدای برکت دشت عباس یکی از این پروژه ها است.

لازم به ذکر است، بخش دشت عباس شهرستان دهلران با مرکزیت روستای صلواتی، جعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دارد.